מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים, 2015א עם הערות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 97
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1322

תקציר העבודה

ממן 13- מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים- –          שאלה 1- א.       בעיית השיוך הכפול- זהו מאפיין ייחודי לספרות הילדים בו הסופר צריך להתמודד עם 2 שתי דרישות של שתי מערכות שונות: מערכת הספרות האומנותית ומערכת החינוך. כאשר ספר מיועד מראש לילדים, חלות עליו מגבלות. הסופר לא יכול לכתוב כל מה שעולה בדעתו. הדרישה בספרות הילדים היא קודם כל חינוכית- ספר קל להבנה, עם שפה נאותה ומגוננת על הילד. המערכת האומנותית היא משנית ביחס למערכת החינוכית. לפעמים שתי הדרישות הן סותרות ומתנגשות האחת בשנייה. בעיית הנמען הכפול- בספרות המבוגרים יש זהות מוחלטת בין הכותב לנמען.
לעומת …
אכן
1 0 ב.       הגורמים למעמדה התרבותי הנמוך של מערכת ספרות הילדים הם:
·         ההשוואה לספרות המבוגרים- בגלל הכפילות המערכתית והפנייה לשני נמענים נוצר יחס משווה לעולם המבוגרים וכך גם המעמד התרבותי הנמוך. כן, אך מדוע היא נתפשת כנחותה?
·         ספרות הילדים לא יכולה להשתמש בז'אנרים מסוימים כמו- אימה, רומן רומנטי, אירוטיקה, וכן החופש האומנותי שלה הוא מאוד מוגבל. חסר הגורם הראשוני והחשוב ביותר: מעמד הילד בתרבות.
הביטויים למעמד התרבותי הנמוך של ספרות הילדים: ·         תקציבים- יש הרבה יותר ספרי ילדים ממבוגרים, הם יותר קטנים בגודל? כיצד זה רלוונטי?, ומושאלים הרבה יותר בספרייה, אך כמעט 7080% מהמשאבים הכספיים מוקצים לספרי מבוגרים. ·         פרסים- אפשר לקשר את זה בעיקר ליוקרה אך גם לתגמול כלכלי. לסופרי הילדים יש תחרות פרסים שהרבה …