מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים, 2015א עם הערות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | ספרות, שפה ולשון |
קורס | מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים |
מילות מפתח | האוניברסיטה הפתוחה, מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים |
ציון | 97 |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 1322 |
תקציר העבודה
ממן 13- מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים- – שאלה 1- א. בעיית השיוך הכפול- זהו מאפיין ייחודי לספרות הילדים בו הסופר צריך להתמודד עם 2 שתי דרישות של שתי מערכות שונות: מערכת הספרות האומנותית ומערכת החינוך. כאשר ספר מיועד מראש לילדים, חלות עליו מגבלות. הסופר לא יכול לכתוב כל מה שעולה בדעתו. הדרישה בספרות הילדים היא קודם כל חינוכית- ספר קל להבנה, עם שפה נאותה ומגוננת על הילד. המערכת האומנותית היא משנית ביחס למערכת החינוכית. לפעמים שתי הדרישות הן סותרות ומתנגשות האחת בשנייה. בעיית הנמען הכפול- בספרות המבוגרים יש זהות מוחלטת בין הכותב לנמען.
לעומת …
אכן
1 0 ב. הגורמים למעמדה התרבותי הנמוך של מערכת ספרות הילדים הם:
· ההשוואה לספרות המבוגרים- בגלל הכפילות המערכתית והפנייה לשני נמענים נוצר יחס משווה לעולם המבוגרים וכך גם המעמד התרבותי הנמוך. כן, אך מדוע היא נתפשת כנחותה?
· ספרות הילדים לא יכולה להשתמש בז'אנרים מסוימים כמו- אימה, רומן רומנטי, אירוטיקה, וכן החופש האומנותי שלה הוא מאוד מוגבל. חסר הגורם הראשוני והחשוב ביותר: מעמד הילד בתרבות.
הביטויים למעמד התרבותי הנמוך של ספרות הילדים: · תקציבים- יש הרבה יותר ספרי ילדים ממבוגרים, הם יותר קטנים בגודל? כיצד זה רלוונטי?, ומושאלים הרבה יותר בספרייה, אך כמעט 7080% מהמשאבים הכספיים מוקצים לספרי מבוגרים. · פרסים- אפשר לקשר את זה בעיקר ליוקרה אך גם לתגמול כלכלי. לסופרי הילדים יש תחרות פרסים שהרבה …