פרויקט גמר סדנת סרטי תעודה לטלוויזיה

תקציר העבודה

פרויקט גמר                                                                                       09.09.משפטים קורס:10621-סרטי תעודה לטלוויזיה: מתחקיר לתסריט          פרויקט גמר יוצא מן הכלל – כל הכבוד , ציון 96  מאחלת לך הצלחה דומה בבחינה שאלה 1:
א.      רשימת הסצנות לסרט "אהבה ממבט ראשון, גירושין מבט שני" :
מספר סצנה תמונה קול
1 סצנת פתיחה הסרט נפתח בפלאש באק מתוך ריקוד הסלואו בחתונת הזוג מיכל ושי לפני כ 8 שנים באולם אירועים "חצר נצר". שימוש בפייד אווט שבו התמונה מחשיכה באופן הדרגתי עד להיעלמותה המוחלטת.
שיר הסלואו  enya -only time https://www.youtube.com/watch?v=7wfYIMyS_dI מספר סצנה תמונה קול
2 הסצנה השנייה נפתחת בפייד אין, מעבר ממצב של חושך מוחלט עד להופעתה של תמונה שבה מצולמת דלת ביתם של הזוג תוך התמקדות בשלט הדלת שעליו כתוב "כאן גרים בכיף מיכל ושי" שנחתך באמצע בדיוק בין הכיתוב מיכל ושי כך שמתקבלת תמונה של שלט חתוך לשניים, כאשר בחלק החתוך בצד ימין מופיע שמו של שי ובחלק החתוך השמאלי מופיע שמה של מיכל, עד לנפילת השלט על הרצפה ועליית כתוביות שמציגות את שם הסרט: אהבה ממבט ראשון, גירושין ממבט שני". ברקע השיר " סוף לסיפור" של יהודית רביץ :
"שום הפתעות אין בסיפור שוב הדמעות על האיפור החגיגה נגמרת המסכה נושרת ושוב הדמעות על האיפור והחיוך שעוד תפור נפרם משפתותיך נפרד כבר מעליך וסוף לסיפור-" כל הסצנה הויזואלית וגם השיר ברקע – זה הגיוני מבחינת התמה והתסריט אבל מפורש מדי ובאיזה שהוא אופן זה לא מעודן דיו.
מספר סצנה תמונה קול
3 לילה יום חמישי , מיכל יושבת בחצר ביתה לבדה וכותבת  SMS למשפחתה . המצלמה בקלוז אפ על ההודעה.
קריינות בקולה של מיכל : " אבא, אימא ואחי היקרים… אני יודע שבתקופה האחרונה אני נראית לכם מנותקת, מוזרה, קצרה, מכונסת… לא רציתי להעמיס עליכם יתר על המידה, אני יודעת שכל אחד מכם מתמודד עם תקופות לא פשוטות בחייו בתקופה האחרונה. החלטתי שמגיע לי להיות מאושרת יותר…
הייתי בדילמה ארוכה ומורכבת זמן רב בחיי.. מרגישה שכעת הגיע הזמן לקבל החלטה ולצאת לדרך חדשה.. הודעתי לשי על החלטתי להתגרש. מבטיחה לנסות לעשות את הדברים בהבנה, ללא דו קרבות ומלחמות. אני מתנצלת שאני מודיעה לכם בצורה הזו אבל אני חייבת קצת אוויר ומבטיחה מחר לנהל עם כל אחד מכם שיחה אישית. אוהבת מאוד, שלכם מיכל. הכל בהנחה שאלה אירועים עתידיים שאתה תתעד. V מספר סצנה תמונה קול
4 מיכל נוסעת לפגוש את אביה בביתו. מיכל ואביה יצחק יושבים במרפסת ומנהלים שיחה.
המצלמה בשוט רוורס שוט עוקבת אחר הדיאלוג ביניהם. יצחק: מיכלי היה לי לא קל לקרוא את ההודעה שלך, זה החזיר אותי משפטים שנה אחורה לתקופה שבה התגרשתי מאימא שלך. מיכל: אני מתארת לעצמי…אבל התחושה הזו מלווה אותי כבר לא מעט זמן, אני לא מאושרת איתו והיו לא מעט אירועים לאחרונה שהרגשתי שאני צריכה אותו לצידי והוא לא היה שם.
יצחק: את רוצה שנקבע השבוע איזה ערב ותגיעו לכאן שניכם? מיכל: לא אבא..זה כבר אבוד מבחינתי , אני לא מרגישה אליו כלום.
יצחק: אני מציע לערוך שיחה משותפת ולנסות לראות את ניתן לגשר על הדברים ולעשות שלום בית לפני שמחליטים לפרק הכל..בכל זאת יש לכם 2 ילדים קטנים.
מיכל: אבא אני לא מוכנה לחיות ככה ולתרץ לעצמי כל פעם בגל סיבה אחרת שזה משבר שחולף… בהתחלה זה היה המשבר הכספי שלו בגלל פשיטת רגל… אח"כ התירוץ שהילדים עוד קטנים ואיך הם יתמודדו… די! לא מסוגלת יותר(מדליקה סיגריה..). יצחק: עצוב לי לשמוע שזה מה שאת מרגישה… אז אני מבין שאת שלמה עם ההחלטה?
מיכל: כן אבא.. אני רוצה לקום בבוקר מחייכת, להתרגש, לאהוב , לקבל ולתת בחזרה, שמישהו ייגע בי ואני ארגיש נחשקת..(שותקת מספר שניות ונאנחת..) אבא מה שחשוב עכשיו שתהיה לצידי ותתמוך בי בתהליך.
יצחק: (קם מהכיסא ומחבק אותה) אני פה בשבילך תמיד.
מספר סצנה תמונה קול 5
אחה"צ – אימא של מיכל ,נילי, מתקשרת אליה , המצלמה עוברת בין שתי חללי הסצנה- ביתה של מיכל וביתה של האם. . מיכל: (עונה לטלפון) הי אימא מה נשמע?
נילי: מיכלי (עונה בקול נרגש) מה איתך מותק שלי? מיכל: אני בסדר אימא…רוצה רק שהכול ייגמר כבר.
נילי: מיכלי זה סופי ? אולי אני יכולה…
מיכל: (קוטעת אותה)  אימא זה סופי.. אני לא רוצה אותו בחיים שלי , אפילו אם הייתי צריכה לבחור שותף לגור איתו לא הייתי בוחרת בו.
נילי: אני מבינה אותך..אבל מבקשת ממך שלא תפעלי בפזיזות, לפעמים אנחנו נסחפים למעשים מבלי לחשוב טוב טוב על המשמעות וההשלכות שלהן.
מיכל: אימא אני מבקשת ממך באמת.. אני לא זקוקה כרגע להטפות מוסר…אני עברתי את השלב של החשיבה, זה מתבשל אצלי כבר כמה חודשים והחלטתי לספר לכם רק כאשר קיבלתי החלטה חד משמעית.
נילי: טוב מתוקה שלי , תבואי לבקר עם הילדים מאוד התגעגעתי אליהם.
מיכל: בסדר אימא.. אני אנסה לקפוץ בקרוב נילי: קבעתי פגישה עם יועצת בנע"מת כדי לקבל קצת הסבר איך מספרים לילדים ואיך מתמודדים עם התהליך.
מיכל: טוב אימא.. תודה , אני חייבת לנתק אז נדבר בהמשך נילי: ביי מותק, אוהבת אותך. –