ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע ,
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 99
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1438
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 11
שם הקורס : 10664 – ג'נוסייד שאלה מספר 1
סעיף א' נתחו בקצרה את החלטת העצרת הכללית של האו"ם משנת 1946 (עמ' 30, יחידה 1). מהן ההגדרות לג'נוסייד על-פי מסמך זה?
עצרת כללית – (ארגון בינלאומי) מתכנסת מידי שנה ומטרתה לשמש מקום לדון בנושא שלום (בטחון), זכויות אדם וכלכלה (התקדמות חברתית). על מנת למנוע ולהילחם ברצח עם דרוש שיתוף פעולה בינלאומי.
המושג ג'נוסייד נוצר במלחמת העולם השנייה ע"י המשפטן למקין, כשהרעיון הוא רצח, טווח של בני אדם ותרבותם. למקין היה משפטן יהודי אשר דן בפשעים בינלאומיים וכתב מסמך רשמי למניעת הג'נוסייד והענשת מבצעיו. מניעת השמדה מכוונת של קבוצות אתניות, דתיות ולאומיות ואיסור על טווח המוני, הצעתו לא התקבלה. לאחר זמן בעצומה של מלחמת העולם השנייה למקין שוב ניסח מסמך מדויק ומפורט למונח ג'נוסייד – רצח עם.
אמנת האו"ם 1946 – מספר 6
מדבר על היכן ישפטו בני האדם שנאשמו בהשמדת עם המואשמים בסעיף 3. בארץ שלהם או ע"י משפט בינלאומי.
סיכום לפי החלטת האו"ם משנת 1946 מצמצמת את הגדרת רצח עם להשמדה פיזית בלבד, אך מרחיבה את קבוצות הקורבנות בכך שהוסיפה קבוצות פוליטיות  ואחרות לרשימות של למקין.

ישנן נקודות בעייתיות באמנה:
* אין הכוונה ברורה בין אלימות שנועדה להשמיד קבוצה לבין אלימות נגד חברי הקבוצה.   אין תשובה ברורה להגדרת הקבוצות העלולות להיות מושאי ההשמדות (קבוצה לאומית, אתנית   גזעית או דתית).

* באמנה אין התייחסות מה לעשות למדינה פושעת העושה פשעים מתוקף החוק שלה.מצוין. 50 מתוך 50 שאלה מספר3
מהו "הצד השלישי" במקרי ג'נוסייד בכלל את מי ניתן לכלול בתוך קבוצת "הצד השלישי" במקרה של רואנדה? חוו דעתכם: האם מישהו מקבוצת "הצד השלישי" יכול היה למנוע את הג'נוסייד ברואנדה?

ארה"ב ביחס לג'נוסייד ארצות הברית לא התערבה בנעשה ברואנדה. מה שקרה מחוץ לארה"ב לא עניין אותם. סירבה להאמין שנעשה ג'נוסייד ברואנדה כדי שלא להיות מחויבת מוסרית ומשפטית להתערבות.
הם לא עשו דבר על מנת למנוע את הפשע. סירבה לשבש את שידורי הרדיו שהטיפו לרצח.
צרפת ביחס לג'נוסייד –
49 מתוך 50