ניהול המערכת הארגונית

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 2941

תקציר העבודה

תוכן עניינים                                                                                                      עמודים ניתוח חברת "ביטוח ישיר" כמערכת פתוחה על פי המודלים של כץ וקהן                1
ניתוח לפי מודל מרכיבי המערכת של דאפט                                                                      2
– 3
גישה מסורתיות למדידת אפקטיביות וניתוח אפקטיביות החברה                           3
ניתוח מידת האפקטיביות של "ביטוח ישיר" לפי גישת בעלי העניין לאפקטיביות      3
ניתוח והצגת שלושה סקטורים בעלי השפעה ניכרת על החברה                               4
ניתוח רמת אי הוודאות בסביבת החברה באמצעות של דנקן ולפי אמרי וטריסט      4 – 6
אסטרטגיית ההישרדות המאפיינת את "ביטוח ישיר" באמצעות הגישה האקולוגית  6
הכוחות הפועלים על החברה לפי הגישה המוסדית ופעילותה לזכות בלגיטימציה מהסביבה                                                                                                          6
דרכים להתמודדות החברה עם אי ודאות והתלות בסביבה                                                7
ניתוח המבנה הארגוני של החברה                                                                                   8
האתגרים העומדים בפני הנהלת החברה כיום והמלצתנו להתמודדות עם האתגרים בהצלחה                                                                                             9
גישת הניהול המתאימה לחברת "הביטוח הישיר" ואופן יישומה                            9
– 10 ניתוח חברת "ביטוח ישיר" כמערכת פתוחה על פי המודלים של כץ וקהן תשומות – חברת "ביטוח ישיר" הציבה לעצמה ייחוד בכך שמקיימת, כחלק מהתפיסה האסטרטגית שלה, קשר ישיר עם לקוחותיה הקיימים והפוטנציאליים ללא צורך בתיווך של סוכני ביטוח חיצוניים. הסדר בא לידי ביטוי במגוון ערוצי התקשורת. גיוס הלקוחות באופן ישיר מייעל את הליך האינטראקציה בין החברה ללקוח ועונה לצרכיו האישיים. עיקר פעילותה הוא הסדרים ביטוחים לקהל הציבור. בנוסף החברה פועלת באפיקים פיננסים של גיוס הון ומתן אשראי להגדלת נפח פעילותה והרחבת תחומי הביטוח והנגזרות הפיננסיות.
מאידך, יכולים להיכנס לקוחות לא טובים לחברה שלא עומדים בתשלומי הפרמיה, בעלי סיכון בריאותי שעולים לחברה יותר כסף ומהווים סיכון בתביעות ביטוח ומשפט, מתן ביטוחים ללקוחות שלא יעמדו בהחזרים החודשיים.
תפוקות – הצלחה בתפוקות נמדדת בדרישה לביטוחים, כמות הלקוחות, צריכת כיסויים אינדיווידואלית עבור הפרט. ניתן לראות כי קיימת עליה מתמדת ברווחי החברה, ההסבר לכך נובע מעליה במכירות פוליסות הביטוח השונות ובמודעות של הלקוחות לצורך בביטוח שמקנה להם ביטחון ושקט נפשי לגבי כל אירוע/בעיה העלולה להתרחש בעתיד.
החיסרון הוא שברגע שיש עלייה במספר הלקוחות בחברה כך החשיפה לתביעות גדלה בהתאמה. בידול – תהליך של הפרדת מטרת פעילות הארגון למספר גדול של פעילויות משנה לשיפור וייעול המערכת הארגונית בהתמקצעות במגוון תחומים כדי להביא את מטרת התוצר יחד. בחברת "ביטוח ישיר" יש מספר מחלקות שלכל אחת תחום –