השפעת מוזיקה בפרסום על אפקטיביות הפרסום

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1083
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

השפעת מוזיקה בפרסום על אפקטיביות הפרסום שנת 2015 7 מקורות תוכן העניינים
מבוא. 3
מוזיקה בפרסום.. 4
השפעת מוזיקה בפרסום על אפקטיביות הפרסום.. 6
סיכום.. 7
ביבליוגרפיה.. 8
מבוא
המוזיקה היא אחד הממדים היצירתיים בפרסום.. המוזיקה, כאלמנטים יצירתיים אחרים, משמשת כמתן ייחודיות לפרסומת, כדי להתגבר על חוסר תשומת הלב הנובע מאופי הצפייה, הזפזופ ומגודש הפרסומות המשודרות. לפיכך, פרסומות רבות כוללות מוזיקה. לעיתים, הפרסומת עצמה מושרת ולעיתים המוזיקה היא ליווי למסר הפרסומי העיקרי.
שאלת המחקר היא " מהי  השפעת מוזיקה בפרסום על אפקטיביות הפרסום?" השערת המחקר היא כי מוזיקה עשויה לשפר את אפקטיביות הפרסום במדדים שונים כגון זכירות ואהדה.
משתנה בלתי תלוי: קיום / היעדר מוזיקה בפרסומת.
משתנה תלוי: אפקטיביות הפרסום.
מוזיקה בפרסום מפרסמים רבים משתמשים במוזיקת רקע לפרסום בטלוויזיה וברדיו. חלק ניכר מהפרסומות משתמשות במוזיקה מוכרת ופופולארית מסוגים שונים ( כגון: מוזיקת פופ, שירים ישנים "קלאסיים", מוזיקה קלאסית תזמורתית וקטעי אופרה). מפרסמים רבים מאמינים כי השימוש במוזיקה מוכרת יעיל ביותר ומוכנים לשלם אף סכומים גבוהים לבעלי זכויות היוצרים בהנחה כי העלות הנוספת תישא גם ערך מוסף גדול. חלק מהמפרסמים בוחרים דווקא להשתמש במוזיקה אשר נכתבה במיוחד לצורך הפרסומת.
למעשה, קיימות מספר אפשרויות לשימוש במוזיקת רקע בפרסום. להלן הבולטות שבהן:
שימוש במוזיקה מקורית שנכתבה לצורך הפרסומת שימוש במוזיקה מוכרת (מוזיקת פופ או מוזיקה קלאסית / אופרה) שימוש בשיר ידוע כפי שהוא (לחן ומילים) שימוש בלחן בלבד של שיר ידוע שימוש בלחן של שיר ידוע והוספת מילים חדשות עם המסר הפרסומי.
למוזיקה בפרסום חשיבות רבה.
החוקרים (2013) Ballouli & Hutchinson  מתייחסים למוזיקה שבפרסום כאל חלק מזהות המותג.
הם משתמשים במושג “brand music” כתיאור לשיר פרסומי שר נכתב והולחן במיוחד כדי לבטא את ערכי המותג. שיר פרסומי זה עשוי להיות מעין "לוגו" מוזיקלי למותג.
לטענת (2014) Kerr & Das, המוזיקה מעצבת מצב רוח ואווירה. לפיכך, Yeoh and North (2010) מסבירים כי יש חשיבות בהתאמת המוזיקה למוצר. הם מתייחסים לגישת ההפעלה המתפשטת (spreading activation) לפיה גירוי מסוים מפעיל צמתים סמנטיים (semantic nodes ) בשרשרת. בדומה לכך, גם (2014) Caballero מדגיש את שילוב המוזיקה  ככלי עזר להעברת המסר הפרסומי. המוזיקה היא רמז  (cue) אשר משתלב עם המידע המילולי ו/ או הוויזואלי ליצירת תמונה מטאפורית שלמה. מטאפורה זאת היא ההיבט האסתטי של-