יזמות ושיווק בינלאומי - כניסת חברת CLICK A TABLE לשוק האטילקי

תקציר העבודה

הקשר והרקע
Click a table היא חברה המפעילה את תוכנת האירוח Restorun, הגוף היחידי בישראל אשר מאפשר לגולשים להזמין שולחנות במסעדות באמצעות האינטרנט, ומציע כלי להתייעלות עבור המסעדות בארץ. האתר, אשר בבעלות "ידידה אחזקות בע"מ", הוקם בשנת 2005 על-ידי רן וקלשק והמנ"כל נעם שקד, במטרה להביא להטמיע פן טכנולוגי ודיגיטלי בשוק המסעדנות. כיום Click a table מוביל את שוק הזמנת מקום בישראל ובגדול, עד היום הוזמנו מעל 1.5 מיליון מקומות באמצעות המערכת.
 האתר עובד בשיתוף וסנכרון מלא עם המערכת restorun 2.0 אשר גם היא פיתוח של אותם מקימיי האתר Click a Table, מערכת restorun
2 .0 היא כלי רב עוצמה לניהול האירוח במסעדה, להגדלת נפח ההזמנות ולניהול מאגר הלקוחות. restorun 2.0 מספקת את הכלים לאירגון ההזמנות העתידיות בצורה אופטימאלית, לעדכון מהיר ונוח של ההזמנות בזמן-אמת ולהפקת דוחות לתפעול שוטף ולשיווק אקטיבי. לכן כל מסעדן אשר רוצה לעבוד בשיתוף עם האתר מחוייב להתקין במערכות שלו את מערכת restorun 2.0.   ב2009רסטוראן מרחיבה פעילותה ברוסיה חברת רסטוראן, המתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה יצירתיים לענף המסעדנות, דיווחה כי נציגתה ברוסיה, חברת Ertinex Services, חתמה על שני הסכמי שיווק ומכירות אסטרטגיים עם שתי חברות מובילות ברוסיה בתחום המסעדות והאירוח.
ב2010 אתר המסעדות והאוכל 2eat  ואתר Click a Table, המציעה שירות אינטרנט להזמנת מקומות במסעדות, הודיעו על מיזוג והקמת גוף אינטרנט חדש, במהלך הושקעו 16 מיליון שקל, ובעתיד יושקעו 4 מיליון שקל נוספים.
לגוף האינטרנט החדש יקראו. click2eat.
באתר החדש יוכלו הגולשים לחפש את המנות האהובות עליהם ולבחור את המיקום והעיתוי הרצוי, והאתר יעמיד בפניהם חלופות רלוונטיות. כך, יוכל הגולש להזמין גם מקום במסעדה הרצויה, הן באמצעות מכשיר הסלולר והן באתר עצמו. בעתיד מתכננת החברה להשיק מועדון הטבות למסעדות בשם "קליקה", לאפשר תוכנית נקודות למזמינים באתר, ולהציע לצרכנים רשת חברתית סלולרית בתחום המסעדות, שתאפשר להם לתקשר עם הפרטנרים שלהם לארוחה ועוד. החברה הינה 50 אחוז בבעלות "ידידה אחזקות בע"מ", ו50 אחוז בבעלות רן וקלשק המייסד ונעם שקד מנכ"ל החברה כמו כן ליביו סולומון הוא סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה. מלבד אנשי מפתח אלו החברה כוללת מערך של נציגי טלמיטינג, מעצבי אתרים, מערך לוגיסטי וכן אנשי מחקר ופיתוח העוקבים אחר שינויי השוק .