סטייה חברתית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע , ,
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 90
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1756

תקציר העבודה

ממ"ן 14- סטייה חברתית סמסטר:
2013ב שאלה
1 א.
מין בתשלום הוא אחד מצורות של סטייה מינית הטרוסקסואלית שעליהן מדבר גוד.
תומכי הגישה הקונסטרוקציוניסטית טוענים כי ההגדרות והתגובות החברתיות הן אלה היוצרות את תופעת הסטייה, ותהליך ההבנייה הוא העומד ביסודה של הסטייה.
בשל כך, הדבר המאפיין התנהגות מינית סוטה הוא התגובה החברתית והגינוי החברתי של חברה מסוימת, בזמן מסוים להתנהגות מינית מסוימת, כאשר החברה מבנה קטגוריות מיניות ומגדירה אותו במונחים של כ"טוב" ו"רע", נורמלי ואבנורמלי, ואלה מאופיינות על ידי החברה או החוג החברתי השופט אותן. מה שגורם למין בתשלום להיחשב כסטייה מינית הוא הגדרות הסטייה המינית וחומרת התגובה החברתית כלפיה שמשתנה בהתאם לזמן, למקום ולנסיבות.
הפמיניסטיות הרדיקליות הן קבוצה חברתית אשר רואות עבודות מין, זנות, ופורנוגרפיה כצורות קיצוניות של פטריארכיה ודיכוי מיני. הגדרתן את מושג המין בתשלום משקף הגדרה סובייקטיבית המתווספת לעוד הגדרות של קבוצות חברתיות שונות.
ע"פ השקפת עולמן, כל מגע מיני הטרוסקסואלי או הומוסקסואלי הוא פטריארכלי או נשלט ע"י גברים ועל כן מדכא. הן מאמינות כי כל יחסי המין הם רעים משום שהם מבוססים על דיכוי של נשים ע"י המין הגברי, ומין בתשלום הוא עוד צורה לפטריארכיה שבה הגברים שולטים בנשים, מנצלים ומשפילים את המין הנשי כולו.
הן מכונות גם "הפמיניסטיות נגד מין" בשל דעתן הקיצונית שכל מגע מיני מדכא בהכרח את האישה, משום שכל מגע מיני נגוע בפטריארכיה. כל מגע מיני הוא עבדות מינית ועל כן נשים משפילות את עצמן ע"י זנות ופורנוגרפיה ומנוצלות ע"י הגברים, פורנוגרפיה וזנות הם נדבכים של המבנה הפטריארכלי.
הגדרת מין בתשלום ע"י הפמיניזם הרדיקלי מהווה הגדרת אחת מתוך כמה הגדרות למין בתשלום.
עצם ההגדרות המשתנות משלים את הראייה של הפרספקטיבה הקונסטרוקציוניסטית שרואה את מקור הסטייה כתהליך של הבנייה חברתית ועל כן הגדרותיה של הסטייה משתנות מחברה לחברה ומעת לעת.
ההגדרות השונות מעידות על תהליכי הבניה חברתית, זאת משום שהגדרות משתנות ממחישות תפיסות מציאות שונות ועל כן התגובה החברתית משתנה ע"פ אותה הגדרה חמורה/סלחנית ביחס לתופעה המוגדרת על ידה. הגישה הקונסטרוקציוניסטית מנסה להראות כי קיומן של הגדרות סובייקטיביות מוכיחות כי אין שום כי אין אובייקטיביות לתופעה ולהגדרותיה ועל כן אותה תופעה משקפת את הגישה הקונסטרוקציוניסטית.