השלכות של פגיעות פדופיליות על ילדים

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 6919
מספר מקורות 31

תקציר העבודה

                                         השלכות של פגיעות פדופיליות על ילדים עבודה סמינריונית ספטמבר
2 0משפטים תוכן העניינים
תקציר. 3
מבוא. 4
סקירת ספרות.. 6
אלימות.. 6
אלימות מינית.. 9
פאראפיליה. 11
פדופיליה והעבריינים הפדופילים. 13
קורבנות הפדופיליה. 17
שיטות טיפול. 20 טיפול בפדופילים. 20 טיפול בקורבנות הפדופיליה. 23
ההשלכות של פגיעות פדופיליות על ילדים.
5 דיון וסיכום. 30 ביבליוגרפיה. 33
תקציר עבודה זאת עוסקת בנושא ההשלכות של פגיעות פדופיליות על ילדים. בהתאם לכך, שאלת המחקר היא "מהן ההשלכות על ילדים נפגעי פדופיליה?" והשערת המחקר היא כי ילדים נפגעי פדופיליה נמצאים בסיכון גבוה במיוחד להיות פוגעים מינית או מופקרים מינית.
התעללות מינית בילדות (child sexual abuse- CSA) , בעיקר התעללות מתמשכת על ידי אב או קרוב משפחה אחר, היא אחת הפגיעות הקשות שקיימות. פגיעה שמשאירה נזקים קשים ומתמשכים אצל הקורבנות. כיום ידוע כי התעללות מינית בילדות היא אחד הגורמים המרכזיים לפסיכופתולוגיה קשה כמו: מחלות נפש, התמכרות לסמים ולאלכוהול, בריחות מהבית בגיל ההתבגרות, והתנהגות מינית מופקרת, התדרדרות לעבריינות וזנות, הפרעות אכילה ועוד. מחקרים רבים הן בקרב אוכלוסייה של מטופלים קליניים והן בקרב האוכלוסייה הכללית נותנים אינדיקציה לקשר שבין התעללות מינית בילדות ובין טווח רחב של הפרעות פסיכיאטריות שכוללות: דיכאון, התמכרות לסמים, הפרעות חרדה והתנהגות אובדנית (גור, 2002). ראוי לציין כי במקרים רבים, פדופילים תוקפי ילדים טוענים במקרים רבים כי הם עצמם היו קורבנות של תקיפה מינית בילדותם. הפיכתם של קורבנות הפדופיליה לתוקפים מכונה בשם "מעגל של פגיעה מינית" או "המעגל של מקורבן למקרבן". מבוא
עבודה זאת עוסקת בנושא ההשלכות של פגיעות פדופיליות על ילדים התעללות מינית בילדים מוגדרת כמגע מיני בין מבוגר לקטין שמטרתו סיפוק מיני של המבוגר.
התעללות עשויה לכלול יחסי מין אוראליים, גניטליים או אנאליים, מגעים מיניים לא מלאים (נשיקות, ליטופים באזורים אינטימיים), חשיפת הילד לתכנים מיניים (התערטלות, פורנוגרפיה, הטרדה טלפונית) ושאר התנהגויות המכוונות להשגת סיפוק מיני באמצעות הילד. בעשורים האחרונים, מחקרים קליניים ואפידמיולוגיים מראים כי התעללות מינית בילדות היא בעיה מרכזית של בריאות הציבור. ההערכה בארה"ב כיום היא כי מדובר שהיקף של עד 27% בקרב נשים, ועד 16% בקרב גברים. תוך הדגשה כי המדידה של התופעה קשה עקב הסטיגמה שיש כלפי קורבנות ההתעללות, והאופי הפרטי של ההתעללות. קיימת הסכמה בספרות המקצועית כי התעללות מינית בילדות היא מנבא רב עצמה לפסיכופתולוגיה (Molnar et al, 2001).
על פי ICD-10:
"פראפיליה"- פתולוגיה של העדפה מינית ארוטית עם מגוון דחפים, פנטזיות הגורמות לעוררות והעדפה  להתנהגות מינית החוזרת על עצמה בתדירות ובעוצמה גדולה (קוד F65. של הסיווג  ICD-10).
"פדופיליה"- העדפת ילדים לשם סיפוק מיני ע"י צפייה, נגיעה, או עיסוק מיני עם ילדים (קוד F65.4  של הסיווג ICD-10).
שאלת המחקר היא "מהן ההשלכות על ילדים נפגעי פדופיליה?" השערת המחקר היא כי ילדים נפגעי פדופיליה נמצאים בסיכון גבוה במיוחד להיות פוגעים מינית או מופקרים מינית.
שיטת המחקר היא עבודה עיונית, סיכום ואינטגרציה של מחקרים.