משברים כלכליים בישראל ובעולם

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 2308
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

משברים כלכליים בישראל ובעולם עבודה סמינריונית משפטים מקורות אוקטובר
2 0משפטים תוכן העניינים
מבוא. 3
סקירת ספרות.. 5
מהו משבר כלכלי?. 5
המשבר הכלכלי העולמי 9
משברים כלכליים וחוב לאומי משפטים השפעת המשבר הכלכלי העולמי על ישראל. 17
דיון וסיכום. 18
ביבליוגרפיה. 19
מבוא
נושא העבודה הוא משברים כלכליים בישראל ובעולם. נושא זה אקטואלי בעקבות המשבר הכלכלי העולמי שהחל בשנת 2007 עם משבר הסאב-פריים בארה"ב וקריסת חברות פיננסים גדולות, כדוגמת ליהמן ברדרס, בשנת 2008.
החל משנת
2 007, מתחולל בעולם משבר כלכלי. תחילתו של המשבר העולמי היא במשבר משכנתאות הסאב-פריים בארה"ב.  בעקבות משבר המשכנתאות, נוצר בשווקים מחנק אשראי שהביא להאטה כלכלית. נוסף על כך, גדלה אי הוודאות בשווקים, שהחמירה את מחנק האשראי. באופן טבעי, שני הענפים שנפגעו במידה הרבה ביותר היו הנדל"ן והפיננסים. התמוטטות שוק הסאב-פריים ומחנק האשראי שהגיע בעקבותיה, הובילו למחיקות ערך והפסדים של מאות מיליארדי דולר בחברות הפיננסים. הממשל בארה"ב היה מודאג מהשלכות המשבר למיתון כולל  ולכן,  החל מחודש פברואר 2008 אושרו חבילות תמריצים כלכליים. התוכניות, שנועדו למנוע מהכלכלה הגדולה בעולם לשקוע במיתון, כוללות הזרמת כספים מאסיבית, תשלומי תמריצים חד פעמיים למשקי הבית בארה"ב והקלות מס על השקעות של עסקים. המשבר הפיננסי ומחנק האשראי, הביאו למשבר עולמי בכלכלה הריאלית. עסקים רבים נסגרו ובעסקים רבים אחרים נערכו פיטורים המוניים.  לאונהרדט (2008) מסביר כי בועות מובילות לקריסות. קריסות מובילות לפאניקה. ופאניקה יכולה להוביל להאטות כלכליות ממושכות ועמוקות.
שאלת המחקר מהם קווי הדמיון והשוני במשברים כלכליים בישראל ובעולם?
השערת המחקר בכלכלה הגלובאלית, משברים כלכליים מתרחשים יחד במדינות רבות, ובכל מדינה האפקט הוא שונה בגלל מבנה שונה של המשק.