פסיכולוגיה התפתחותית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 99
שנת הגשה 2015
מספר מילים 2699

תקציר העבודה

הציון הוא 99. עבודה מאד מאד יפה. חשוב לקצר! ממן 13 התפתחותית תקציר מערכת הצלילים המשמשת בשפה מסוימת, כללי הצירוף של צלילים אלה למילים, והשימוש בהטעמה ובהנגנה במשפטי דיבור. לכל שפה יש מערכה פונמות או הגאים משלה. הגאים- צלילי דיבור השונים אלה מאלה בשפה מסוימת ויכולים לשנות את משמעותה של מלה.
הבדידים הקטנים ביותר במילה.

2 .בכי- הגייה רפלקסיבית החלה אוטומטית בכל פעם שהתינוק מרוגש יתר על המידה, המיה (גיל חודשיים) – הגיות קדם לשוניות המורכבות בעיקר מצלילי תנועות ומביעות עונג וסיפוק, משחק קולי- (גיל 4 חודשים) – הגיות קדם לשוניות השונות מאד אלה מאלה בגובה הצליל ובעוצמתו לרבות הברות אקראיות פשוטות המורכבות מעיצור ותנועה, מלמול קנוני (גיל 6 חודשים) – הגיות קדם לשוניות המורכבות מרצפים של הברות הנשמעים יותר ויותר דומים לדיבור ועגת תינוקות (גיל 10 חודשים) – הגיות קדם לשוניות שבהן משתמשים תינוקות בהטעמה ואינטונציה בדומה למבוגרים, פונמות של שפת האם בלבד
3 .מיומנויות קליטה של צלילים מפותחות יותר ממיומנויות הפקת צלילים מה שגורם לשיבושים בהגייה:
השמטות- הילד אינו מסוגל להפיק עיצור מסוים לכן הוא משמיט אותו באופן עקבי, למשל, ילד שאינו יודע להגות את העיצור ר' יאמר אגל במקום רגל.
החלפות- הילד מחליף עיצור, שאינו מסוגל להפיק בעיצור אחר, ההחלפות הן עקביות למשל: ילד שמחליף ר' ב י' יאמר יגל במקום רגל. ישנם ילדים המחליפים בין תנועות , למשל ולכן יאמרו רגל (בפתח) במקום רגל (בסגול).

4 . . תהליך החיברות הוא תהליך שבאמצעותו לומד היחיד להיות חבר בחברה. באמצעות תהליך זה הופך היחיד לאדם מבוגר, מתגבשת אישיותו של היחיד והוא מפנים ערכים, נורמות ויתר מרכיבי התרבות המקובלים בחברתו. השלב הראשון של החברות – תגובה לציפיותיהם של הורים סמכות אחרים ,השלב השני – הפנמת הנורמות, הילד מתחיל לשלבן ולעשותן לחלק ממנו, שלב זה מתבסס על התנסויות בגיל הרך.
על פי התיאוריה של פרויד ניצני תהליך החיברות מתרחשים בגיל הרך בשלב האנאלי בו הילד נהנה במשחק בסוגרים המאפשרים לו עצמאות ושליטה במעשיו כאשר ההורים הם סוכני החיברות המציבים בפני הילד את הדרישה לניקיון והילד לומד על ידי כך שליטה עצמית במחיר ויתור על העונג המידי.
5.חרדת סטייה – הרגשות שליליות שפעוטות חשים כאשר הם עושים משהו אסור או עומדים בניסויים עם תקלות מבוימות (מיץ שנשפך על חולצה חדשה) מראים פעוטות מגוון רגשות שליליים, מביעים את דאגתם במילים ומנסים לתקן את המצב. 
6 .ויסות עצמי מונחה -יכולתם של פעוטות לווסת את התנהגותם שלהם בעזרת הנחיות שהם מקבלים מהוריהם .הפעוט מגיע לעולם מצויד ביכולת ראשונית בלבד לוויסות עצמי. בהתחלה , המטפל לבדו אחראי על ויסות מוצלח.
המטפלים קשובים לשינוי בפעוטים, בתחושות העוררות או אי נוחות, לאיתות צרכים של הפעוט. המטפלים לומדים "לקרוא" את הפעוט ומספקים טיפול אשר שומר על המצוקה והעוררות של הפעוט בגבולות הסבירים.