פסיכופתולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 98
שנת הגשה 2015
מספר מילים 730

תקציר העבודה

ממן 11
פסיכופתולוגיה  -תקציר
1 .התנהגות חריגה בתחום הדתי,כמו הצטרפות לכת.
2.ציר 2.
3.
א.
תסמונת-מיקום שם המחלה-אוסף של תסמינים המופיעים יחד בהפרעה ומייצגים את התמונה הטיפוסית להפרעה. כדי לאבחן תסמונת יש לבדוק שורה של תסמינים המגדירים אבחנה זו על פי מדריך ה- DSMהמגדיר תסמונות שונות ומספק להם שורה של אמות מידה מגדירות. תסמונת מסווגת כנוירוזה/ פסיכוזה,/מצב נפשי אחר/מחלה פתולוגית.
ב.
מחקר רטרוספקטיבי-  סוג מחקר בפסיכופתולוגיה החוקר סיבתיות, מחקר סטנדרטי המביט לאחור מנקודת המבט של הווה בחיפוש אחר גורמים להתנהגות חריגה. למשל ניתן לאבחן רטרוספקטיבית הפרעת אישיות, מכיוון שזהו דפוס יציב הנמשך זמן ואפשר לייחס את מועד הופעתה לפחות לגיל ההתבגרות המוקדמת.
4 .מסמריזם הינה שיטת טיפול ביהווריסטית, בעלת הצלחה רבה בהפרעת חרדה ובייחוד פוביות.
5. פיתח שיטת סיווג פסיכיאטרית.
6 . כל התשובות נכונות. 7.רורשך הינו מבחן השלכה- נכון.    ב. מבחן מינסוטה הינו מבחן השלכה- לא נכון.    ג. תמונה דינמית הינה מבחן השלכה- לא נכון.
   ד. בדיקה גופנית אינה נכללת אף פעם בתהליך הערכה קליני- לא נכון.
1 2.תשובות ג+ד נכונות.
1 3 במהדורה החמישית הציר ה-2 כולל סכיזופרניה. מנהל עסקיםא. הפרעת זהות מנותקת- שייכת להפרעות ניתוק דיסוציאטיביות, זהו דפוס ניתוק קיצוני , המתעורר בדרך כלל בעקבות גורמי דחק, ובו החולה מציג 2 או יותר זהויות (או מצבי אישיות) בעלות תכונות שונות, תהליכים רגשיים ותהליכי חשיבה מובחנים , התופסות שליטה על התנהגות האדם בליווי חוסר יכולת לזכור אינפורמציה אישית חשובה.