פסיכופתולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1071

תקציר העבודה

ממן 12 פסיכופתולוגיה תקציר
1 א.
השפעת אינבו-סוג של קשר בין גורמים פסיכולוגים לפיזיולוגיים-השפעה פיזיולוגית חיובית שאדם מתנסה בה לאחר מתן טיפול דמה שאין בו כל השפעות פיזיולוגיות ישירות או רלוונטיות, היות שהוא מאמין שהוא מקבל טיפול פעיל יעיל, זו ציפייה שמגשימה את עצמה.
 ב. מחלות פסיכוגניות-מיקום מחלות הנגרמות או משתמרות עקב גורמים פסיכולוגיים. המחלה מאובחנת על ציר 1, כאשר המצב הרפואי הכללי בציר 3 כרוך בגורמים פסיכולוגיים שסביר שמילאו תפקיד משמעותי בהיווצרות המחלה.
לעומת הפרעות סומוטופורמיות במחלה פסיכוגנית יש עדות  ממשית למחלה.
2.לגבי הפרעות סומטופורמיות, פסיכוגניות (פסיכוסומטיות) והפרעות אכילה: א. היד השמאלית של יונה משותקת וחסרת תחושה ובדיקות מקיפות גילו תפקודים עצביים ושריריים פגומים. הבעיה הפיזיולוגית מחריפה בשעות מתח. נראה שיונה סובלת מהפרעה פסיכוגנית פסיכוסומטית -נכון/לא נכון ב.אדם שמרגיש טוב יותר לאחר שקיבל כדור שעשוי כולו מסוכר על מנת לרפא כאבי ראש מתמשכים- התנסה בהשפעת אינבו  – נכון/לא נכון 5א.בהתאם לשלב הראשון באבחנה של הפרעת אישיות באופן כללי דניאל עונה על הקריטריונים הבאים- א.דפוס מתמשך של תפיסה והתנהגות לא מסתגלת ולא גמישה שסוטה מציפיות החברה ומתבטאת ב- קוגניציה- לדניאל חשיבה ותפיסה מעוותים. הוא תופס את עצמו כמוכשר ויוצא דופן- מחכה שיגלו את כישרונותיו הענקיים, הוא אף פעם לא אשם במצב ותמיד כולם נגדו- ההתקפות זעם שלו מוצדקות בעיני וחבריו צריכים להבין אותו ולא הוא אותם. 7.א. לפסיכופתים יש הרבה פעמים קסם אישי ונטייה להתחבב על אחרים. נכון/לא נכון  ב. . הפרעת אישיות אנטי חברתית שייכת לאשכול ב' של הפרעות האישיות. נכון/לא נכון
1 0.
נימוקים נגד שחזור-
1 .
מבוגרים הטוענים שיש להם זיכרונות שהודחקו ונשכחו על התעללות מינית בגיל צעיר לאחר טיפול, מושפעים פעמים רבות מהמטפלים עצמם  אשר מעלים, במקרים רבים, את האפשרות שאולי מה שעובר היום על המטופלות שלהן קשור בעברן, ומעלים את האפשרות שמדובר בניצול מיני. מספיקה אמירה אחת מצידם על מנת לגרום להעלאת זיכרונות מזויפים.
נימוקים בעד השחזור-
1 .       טיפול אצל פסיכולוג קליני אשר משלב היזכרות ומתן משמעות לזיכרונות קשים וכאובים מהעברמשחרר את המטופל מהשעבוד הנפשי לטראומה. מטופלים שיכלו לעבור את שלב הפחד החרדה והכאב יוכלו לשחרר את ההתנהגויות הנמנעות שלהם ולכן חשוב לנסות לשחזר זיכרונות מודחקים.