מבוא לפסיכולוגיה עם הערות מרצה - 98

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 580

תקציר העבודה

מטלת מנחה )ממ"ן( 13
הקורס: מבוא לפסיכולוגיה חומר הלימוד למטלה: פרקים 8 ,7 ו- 9
מספר השאלות: 3 משקל המטלה: 4
סמסטר: 2014 א' מועד אחרון להגשה
2 2/12/2013
קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
 שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס  שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" הנחיות כלליות- הנך מתבקש להקפיד שאורך כל מטלה לא יעלה על 4 עמודים מודפסים ברווח כפול, עם שוליים רחבים משני הצדדים. כל עמוד מעבר ל-4 עמודים לא יבדק.
שאלה 42( 1 נקו'( קראו בשם התופעות הבאות, והסבירו אותן על פי מה שלמדת ) = תיאוריות/גישות/מושגים( בפרק הלימוד על זכירה:
א. אתה מחפש בספר הטלפונים את המספר של קפה "עטרה" ואומר אותו בקול לעצמך:
5462297. כשאתה מתחיל לחייג, שכנך לחדר שואל: "היכן ספר הטלפונים?" אתה נותן לו את הספר ורוצה לחייג לקפה "עטרה", אבל, אופס! המספר פרח מזכרונך.
ב. אתה מורה בכיתה חדשה ובנות טור א מציגות עצמן בפניך:
"מיה", "חיה", "רעיה", "בתיה", "דליה", "נויה".
מיד לאחר מכן אתה רוצה לחזור על השמות בקול רם, לוודא שקלטת, אולם לתדהמתך אתה זוכר רק שלושה שמות במקום השישה ששמעת.
ג. הנסיינית מקריאה לדוד את המשפט הבא:
"ביאליק משוררנו הלאומי כתב את השיר 'אל הציפור'".
לאחר 24 שעות, כשהנסיינית מבקשת מדוד לשחזר מהזיכרון את המשפט שהקריאה לו, הוא אומר: "ביאליק חיבר את השיר 'שלום רב שובך ציפורה נחמדת'".
12
שאלה 30( 2 נקו'(:
עבור כל אחד מהמשפטים הבאים כתבו אם הוא נכון או שגוי, במידה והוא שגוי תקנו את המשפט.
א. בהתייחס להבנת שפה, דו משמעות מבנית מתייחסת למצב בו למילה יש שתי משמעויות שונות.
ב. היות ותהליכים מבוקרים דורשים קשב, קשה לרוב לבצע שתי משימות מבוקרות באותו הזמן.
ג. בפתרון בעיות, המצב ההתחלתי ומצב היעד מגדירים את מרחב הבעיה.
ד. היריסטיקות הינן דרכים לפתרון בעיות, אשר מובילות תמיד לפתרון יעיל ונכון של הבעיה.
ה.במשימת הבחירה של וייסון אנשים מגלים מידה גבוהה של רציונליות.
שאלה 28( 3 נקו'(:
א.הסבירו מהו איום הסטריאוטיפ וכיצד הוא משפיע על הביצוע במבחני משכל.
ב. מדוע לא נכון להשתמש באומדני תורשתיות כדי לטעון בדבר הבדלים במנות המשכל בין גזעים שונים?
ממן 13
שאלה 1
א.      ברגע שאני אומר את אותו המספר כמה וכמה פעמים אני בעצם מתחיל כאן פעולה של "שינון לשם תחזוקה" נכון על מנת להכניס את אותו המידע, במקרה שלנו מספר הטלפון, לזיכרון לטווח הקצר. נכון ברגע שתהליך זה "הופרע" על ידי הסחת הדעת נכון מצד שכנך נשכח המספר ויש צורך בפעולת שינון חוזרת. פעולה זו חופפת למעשה לפעולת הלולאה הפונולוגית משאב השייך לזיכרון העבודה ומשמש אותנו להחזקת מידע המבוסס על דיבור ועיבודו.
מה לגבי מגבלת הזמן של הזכרון לטווח קצר שהיא המקור לכל הבעיה כאן? (2-) 12/מנהל עסקים בשינון, טווח הזמן עד ההיזכרות הוא קריטי ביותר וככל שהזמן עובר עד ההיזכרות כך נעלם המידע במהירות אותה הסחת דעת הגדילה את הזמן עד ההיזכרות וכך נשכח המידע.
במקרים רבים אנו נתקלים בכך שמכר חדש אומר לנו את שמו ולאחר מספר רגעים אנו שוכחים אותו. הסיבה השכיחה ביותר היא העובדה שדעתנו הוסחה ואיננו ביצענו שינון בשל כך. בנוסף הקיבולת של הזיכרון לטווח הקצר (אותו זיכרון שאליו מגיעים…
**ציון: 98