כתיבה מדעית. יהודי באתיופיה ושחור בישראל- שמירת זהותם של יהודי אתיופיה לצד קליטתם בישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3500
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

יהודי באתיופיה ושחור בישראל- שמירת זהותם של יהודי אתיופיה לצד קליטתם בישראל עבודה מסכמת שם הקורס: כתיבה מדעית בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה על הגירה, מרחב וטרנס-לאומיות מספר הקורס: 4103080-1
שם המחלקה: מדעי ההתנהגות דו מחלקתי שם  מגיש העבודה: תאריך הגשת העבודה: 11.3.2012
תוכן עניינים:
תקציר                                                                           3
מבוא                                                                             3-4
מיקוד תיאורטי                                                            4-5
רקע
היסטורי                                                                6
ארץ זבת חלב ודבש, האומנם?                                    7-9
זהות חצויה                                                                  9-11
סיכום ומסקנות                                                           11-12
ביבליוגרפיה                                                                  13-מנהל עסקים יהודי באתיופיה ושחור בישראל- שמירת זהותם של יהודי אתיופיה לצד קליטתם בישראל תקציר כיום, כל המהגרים הם טרנס לאומיים, כאשר מהגר עובר למדינה חדשה הוא מגבש זהות חדשה שבה יש שילוב בין הנורמות והערכים של מוצאו לנורמות וערכים של המדינה הקולטת. העבודה מתייחסת לזהותם של יהודי אתיופיה. בהתחלה היה ניסיון מצד המדינה להטמיע בהם רק זהות ישראלית, להפעיל עליהם את גישות 'כור ההיתוך', אך ללא הצלחה כפי שזה לא הצליח בשנות ה-50. זהותם חצויה הם גם אתיופים וגם ישראלים והעבודה מנתחת את האופן בו קשיי הקליטה השפיעו על זהותם החצויה. יהודי אתיופיה סבלו מהדרה בארץ מוצאם ובמסעם הקשה לישראל. לאחר דורות רבים של שמירת המסורת וחלום להגיע לישראל, ארץ היהודים, הם נתקלים מצד החברה הקולטת בהגיעם לארץ ישראל בספקות בזהותם היהודית ובהדרה עקב היותם שחורים. העבודה מתארת את תהליך ההגירה שלהם ואת משבר הזהות ונמצא שצבע העור הוא אחד הגורמים המשמעותיים למשבר זהות שקרה ליהודי אתיופיה, בעיקר אצל הדור השני, הם נהיים יותר מזוהים עם הקהילה השחורה והלא יהודית בישראל מאשר עם היהודים. ככל שהשנים עוברות, בייחוד לאחר הצבא הם מתחברים עם זהות האתיופית ורואים את עצמם כישראלים ואתיופים. מבנה העבודה בנוי כך שבהתחלה יש הסבר על התיאוריות ורקע היסטורי, מוקד העבודה מתייחס לשאלת המחקר, מתוארים בו קשיי הקליטה והאופן בו הם גרמו לזהות חצויה בקרב יהודי אתיופיה.