ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע ,
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 97
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1162
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 12:
שאלה מס'
1 :
א. באמצע המאה ה-משפטים נעשו העות'מאנים לכוח המרכזי באסיה הקטנה. האימפריה הייתה מגוונת מבחינה אתנית, דתית ותרבותית, והדת השלטת בה הייתה האיסלאם. הארמנים נהנו מיחס זה עד לאמצע המאה ה-19 לערך ונחשבו ל"קהילה נאמנה". השינוי במעמדם נבע משלוש סיבות עיקריות:
1. ההתעוררות הלאומית הארמנית במחצית השנייה של המאה ה-19: ב. "הטורקים הצעירים" הייתה קבוצה ששאפה לשנות את המשטר הפוליטי המושחת של הסולטן. שאלה מס'
3 :
ההכחשה הטורקית שנמשכת עד לימינו בנוגע למעשים שבוצעו כלפי הארמנים בתקופת האימפריה העות'מאנית הינה הכחשה יוצאת דופן וחסרת תקדים בעוצמתה. ישנן מס' סיבות להכחשה: הכרת ישראל ברצח העם הארמני:
יפה מאוד ממ"ן 12:
שאלה מס'
1 :
א. באמצע המאה ה-משפטים נעשו העות'מאנים לכוח המרכזי באסיה הקטנה. האימפריה הייתה מגוונת מבחינה אתנית, דתית ותרבותית, והדת השלטת בה הייתה האיסלאם. הארמנים, כמו היהודים והיוונים, היו מיעוט אתני ודתי וככאלה, נחשבו לאזרחים מדרגה שנייה והאפליה כלפיהם הייתה רשמית.
השיטה המנהלית שהונהגה באימפריה נקראה "מילת". מילת הייתה קהילה דתית פוליטית שהוגדרה על פי דתה. קהילות מסוג זה זכו לחופש דתי ואוטונומיה קהילתית, כל עוד דתן וחוקיהן לא יתנגשו עם החוקים והאינטרסים של האימפריה. בתמורה לכך, התחייבו הקהילות לנאמנות לאימפריה וקיבלו את המגבלות וההגבלות שנבעו ממעמדן. המילת הארמני הייתה קהילה הומוגנית וכללה בעיקר ארמנים מאמיני הכנסייה הארמנית. על אף מעמדן הנחות של קהילות המילת, הן חיו בשקט, זכו לחופש מינהלי ומאוטונומיה תרבותית רבה ולא נרדפו מאחר והסובלנות הדתית המוסלמית הייתה הכלל. הארמנים נהנו מיחס זה עד לאמצע המאה ה-19 לערך ונחשבו ל"קהילה נאמנה". השינוי במעמדם נבע משלוש סיבות עיקריות:
1. ההתעוררות הלאומית הארמנית במחצית השנייה של המאה ה-19: בתקופה זו חלה התעוררות לאומית בחלקיה האירופיים-נוצריים של האימפריה שגררו מלחמות וזכו לתגובה קשה מצד השלטונות, לדוגמא, טבח שבוצע בבולגריה כדי לדכא את המרד הבולגרי. העצמאות לה זכו בולגריה וסרביה והישגים נוספים של תנועות לאומיות באזור הבלקן הלהיבו את דמיונם של בני הקהילה הארמנית. בשנות ה-80 התגבשה פעילות פוליטית ארמנית, מושתתת על שאיפה לאוטונומיה ושוויון זכויות. מי שהוביל את הפעילות היו שני ארגונים מהפכניים בשם "הונצ'אק" ו"דשנאק" שהסיתו ועוררו למעשי מרד ארמניים שעוררו תגובה קשה ואכזרית מצד האימפריה.
2. המעורבות האמביוולנטית של המעצמות האירופיות במתיחות הגוברת בין הארמנים לאימפריה: ההתעוררות הלאומית של עמי הבלקן זכתה לעידוד מצד המעצמות האירופיות.
לעומת זאת, הארמנים שכנו באזור מרוחק יותר מבריטניה, גרמניה וצרפת והמעצמה היחידה שהתעניינה בהתעוררותם הלאומית הייתה רוסיה.בזמן מלחמת רוסיה-טורקיה, חברו גורמים ארמניים ללחימה לצד רוסיה אך מרבית הארמנים נותרו נאמנים לטורקיה. בהסכם רוסיה-טורקיה שנחתם ב1878 הוכנס סעיף שהבטיח הגנה לארמנים. המעצמות האחרות שהיו-