ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע , ,
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1475
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 14:
שאלה מס' 1:
א. מאפייני המהגרים: האנגלים החלו להתיישב באמריקה בתחילת המאה ה-17. ב. שלושת האירועים המרכזיים, לדעתי, בין ארה"ב לאינדיאנים במהלך המאה ה-19:
1. חוק גירוש האינדיאנים בשנת 1830 והטרנספרים העצומים בעקבותיו:
שאלה מס' 3:
תנאים מקדימים המתקיימים בתרחיש של ג'נוסייד:
מקרה רואנדה:
במקרה זה ניתן לראות איך באו לידי ביטוי מס' תנאים מקדימים: מקרה ארמניה: במקרה זה באו לידי ביטוי גם כן מס' תנאים מקדימים: ממ"ן 14:
שאלה מס' 1:
א. מאפייני המהגרים: האנגלים החלו להתיישב באמריקה בתחילת המאה ה-17. הכוונה הראשונית של ההתיישבות לא הייתה להשתלט באופן ישיר על הטריטוריות האמריקניות אליהן הגיעו אולם במהלך המאה ה-17 הישגיה הקולוניאליים של אנגליה ביבשת היו רבים הודות למאמצים והון רב שהושקעו בכך. בתקופה זו הייתה אנגליה נתונה ללחצים ובעיות כלכליות, חברתיות, דתיות ופוליטיות מבית והיא ראתה במושבותיה הקולוניאליות כאמצעי פתרון לבעיותיה. בין המהגרים היו סוחרים, יזמים ומחוסרי עבודה אך בנוסף גם פושעים, מתנגדי משטר ומאמינים שלא קיבלו עליהם את דת המדינה הגיעו לאמריקה, העולם החדש, לאחר שגורשו לשם מאנגליה. בהכללה, ניתן לומר שהמהגרים היו אנשים בורים קשי יום ועניים מאוד, שילוב אשר לדעתיהפכם לחסרי סבלנות כלפי מי שהפריע להם להצדיק את הגעתם לאמריקה.דבר נוסף המיוחד בהגירה האנגלית הוא שהיא הייתה הגירה משפחתית של אנגלים שהגיעו עם משפחותיהם שלא מטעמי הרפתקנות אלא על מנת להשתקע ולא לחזור חזרה.אמונתם של המתיישבים האנגלים השפיעה על ייחסם לאינדיאנים משום שהם השתייכו לכנסיות הפרוטסטנטיות אשר האמינו ברובן שהאינדיאנים חסרי נשמה וכי אינם בני אנוש.
הם אף ראו בהם כמכשול שטני ופרימיטיבי לקדמה. מטרתם העיקרית של הכנסיות הללו הייתה לסייע למאמיניהן להשתלט על אדמות האינדיאנים בכל אמצעי ולו האכזרי ביותר. בנוסף, אמונתם הדתית אשר גרסה שאירופה הנוצרית היא נעלה ועליונה על פני תרבויות אחרות הביאה אותם לחוסר סובלנות קיצוני כלפי האינדיאנים ולכן לא הייתה להם…