אינטליגנציה רגשית בדוק עם הערות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1069

תקציר העבודה

ממן 12
הממ"ן טוב מאוד ומבטא שליטה טובה מאוד בחומר, יש רק צורך יותר לדייק בהתיחסות – הן לנשאל והן לחומר עצמו.
בהצלחה רבה, מיכל אינטליגנציה רגשית שאלה 2 תשובה טובה מאוד 35/35
א.      שלושת הקריטריונים שבהם צרכה א"ר לעמוד כדי להיחשב אינטליגנציה הם:
1.      קריטריונים מושגיים- אינטליגנציה צרכה לשקף יכולות מנטליות שמתבטאות בביצועים מנטליים, ז"א שלמושג התיאורטי של אינטליגנציה או א"ר צריך להיות יישום באופן אופרציונלי שמשקף אותו בצורה כמה שיותר קרובה. המטלות במבחן ביצוע צריכות לשקף את 4 הרמות המדורגות של יכולות המוגדרות בתיאוריה של מאייר וסאלוביי.P
2 .      קריטריונים מתאמיים- כדי שא"ר תיחשב אינטליגנציה היא צרכה שבין החלקים השונים והיכולות השונות המרכיבות אותה ויכולות שדומות הקשורות לאינטליגנציות אחרות יהיה קשר מתון, הקשר צריך להיות לא חלש מדי כי אז היכולות השונות לא יכולות להתקבץ למושג אחד כולל, ומצד שני המתאם צריך להיות לא גבוהה מדי, אם המתאם בין היכולות השונות גבוהה מדי אז יכול להיות שהמדידה בעייתית ומודדת את אותו מושג פעמיים ולא שני מושגים שונים הדומים זה לזה. P
3 .      קריטריון התפתחותי- צריך לראות שככל שהאדם מתפתח וגדל בגיל ובניסיון חיים כך גם האינטליגנציה הרגשית שלו מתפתחת, ויכולותיו הקשורות לא"ר נמצאות בד"כ בעליה. P ב.      המחקרים המוצגים במאמר תומכים בהיותה של א"ר אינטליגנציה:
המחקר הראשון מראה שא"ר עונה על קריטריונים מושגיים, ניתן לבחון המצאות או אי המצאות של יכולות שונות מ-4 הענפים ע"י מבחן ביצוע, כמו כן נין להבחין בין תשובות טובות ותשובות לא טובות בעזרת שיטת הצינון של קונצנזוס, מומחה ומטרה. P כמו כן מהמחקר הראשון עולה שגם הקריטריון השני, הקריטריון המתאמי, קיים בא"ר, מהניסוי עולה שקיים מתאם בין א"ר לאינטליגנציות שונות כמו למשל אינטליגנציה מילולית, אך עדיין יש שוני בין א"ר לאינטליגנציות אחרות בכך שהיא כוללת איכויות אחרות שלא כלולות בשום אינטליגנציה אחרת. P מהמחקר השני ניתן להסיק שא"ר אכן עומדת בקריטריון השלישי, הקריטריון ההתפתחותי, אצל מבוגרים נצפתה א"ר גבוהה יותר מאשר אצל מתבגרים, וזו הוכחה לכך שא"ר מתפתחת עם הגיל והניסיון.יפה מאוד