פרה סמינריון ניהול הפרסום

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1836
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ניהול הפרסום – פרה סמינריון נושא העבודה: פרסום ברשתות החברתיות   שאלת המחקר:  האם פרסום ברשתות חברתיות משפיע על  היקף מכירת המוצר?
השערת המחקר: קיים קשר חיובי בין פרסום ברשתות חברתיות לבין היקף המכירה של המוצר.
תוכן עניינים:
מבוא
3
פרק 1 – רשתות חברתיות 4-5
פרק 2 – פרסום ברשתות חברתיות ..6-8
פרק 3 – סיכום …9
ביביליוגרפיה -10 מבוא:
BARRETO( 2013) טוען במאמרו שהצמיחה המהירה של פרסום מקוון צפויה לשים אותו לפני אמצעי תקשורת מסורתיים כמו: עיתונים ומגזינים. האינטרנט הפך לתקשורת מועדפת לשיווק ופרסומות.                                                                                          המפרסמים הבינו שבימינו הצרכנים הינם צרכנים חכמים והם אינם מהווים מטרות "קלות" למטרותיהם, מכיוון שהיום יש לצרכנים מודעות גבוהה למה שעומד מאוחרי הפרסומות, הם מנסים לחמוק מתוכן פרסומי ושיווקי ככל שהם יכולים. כולנו מכירים מקרוב את הסיטואציה שבה אנו צופים בתוכנית טלוויזיה וכשאר מגיע מקבץ הפרסומות אנחנו בוחרים לנצל את הזמן לצורך דברים אחרים כמו: לדבר בטלפון,לזפזפ לערוצים אחרים  עד שהפרסומות של תוכניתנו תיגמר או בזמן הנסיעה ברכב כאשר אנחנו מאזינים לתחנה האהובה עלינו וברגע שיש משדר פרסומות אנחנו מעבירים לתחנה אחרת.
כיום המפרסמים יודעים שקשה יותר למשוך את תשומת הלב של הצרכנים דרך המדיה המסורתית כמו: טלוויזיה,רדיו או עיתונות המודפסת. המפרסמים משקיעים יותר ויותר במדיום האינטרנטי לצורך שיווק ופרסום המוצרים שלהם.
ROGERS, M., CHAPMAN, C. and GIOTSAS, V (2012) מצאו במחקרם כי בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בהשקעה בפרסום דרך הרשתות החברתיות, ניתן לראות כי בשנת 2010, רק בארה"ב הושקעו כ-1.7 מיליארד דולר על ידי המפרסמים לשם פרסום ברשתות חברתיות, כאשר 53% מתוך הסכום הוקצא לפרסום בפייסבוק, במקביל HANSSON, L., WRANGMO, A. and KLAUS (2013) טוענים במאמרם כי למרות הסכומים הגבוהים שמושקעים בפרסום דרך הרשתות החברתיות, אין תמימות דעים על כך שהיא אכן מועילה וההשפעה שלה נכון להיום עדיין לא ברורה בצורה חד משמעית מכיוון שייתכן ש"העמסת" הצרכנים בפרסומות דרך הרשתות החברתיות עלולה לגרום להם לתחושת מיצוי יתר כלפי המפרסמים ולכן, על המפרסמים לפרסם במינון  נבון דרך הרשתות החברתיות מכיוון  שאם הם יעמיסו יותר מידי על הצרכים, זה יגרום לאנטי בקרב קהל היעד ויוביל לאנטי כלפי המוצרים של אותו המפרסם.
בעבודתי אבחן את הקשר שבין פרסום דרך רשתות חברתיות לבין האפקטיביות על הצרכנים, באמצעות מגוון כלים שבעזרתם המפרסמים מודדים את היעליות של הפרסום דרך הרשתות החברתיות והאם ישנה השפעה על היקף מכירת המוצר.
משתנה בלתי תלוי: פרסום ברשתות החברתיות משתנה תלוי: היקף מכירת מוצר שיטת המחקר: קריאה בקורתית השוואתית של מאמרים מדעיים מהשנים 2010-2013.