פסיכולוגיה פיזיולוגית 2016 א

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 2266
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 13      הקורס:
פסיכולוגיה פיזיולוגית 106משפטים חומר הלימוד למטלה:
מתוך ספר הקורס "הפיזיולוגיה של ההתנהגות" כרך א': פרק 4 – פסיכו פרמקולוגיה פרק 5 – שיטות וגישות במחקר מדריך הלמידה: פרקים 4 ו-5
מולטימדיה: שיטות מחקר מספר שאלות:
17
סמסטר:
2016 א משקל המטלה:
4 נקודות מועד אחרון להגשה:
1.1.2016
במטלה זו שני חלקים: חלק א' ובו שתי שאלות פתוחות (20 נקודות לשאלה, 40 נקודות לחלק זה). חלק ב' ובו משפטים שאלות רבות ברירה (4 נקודות לשאלה, 60 נקודות לחלק זה). בכל שאלה יש לבחור במסיח אחד בלבד, המסיח הנכון ביותר מבין המסיחים המוצעים. את האות המציינת את המסיח שבחרת יש לסמן בטבלת התשובות המופיעה להלן – רק תשובות המופיעות בטבלה תיבדקנה! קרא/י היטב את ההוראות לכל חלק לפני פתרון המטלה.
טבלת תשובות שאלה תשובה שאלה תשובה שאלה תשובה
3 ב
8 א
1 3
א
4 ג 9
ד מנהל עסקים ג 5
ג
1 0 ג משפטים ד
6 ד
1 1
א
1 6
ג 7
ג
1 2
ב
1 7
ג חלק א' – שאלות פתוחות בחלק זה שתי שאלות, יש לענות על שתיהן. עליך לענות על כל הסעיפים בכל שאלה במסגרת השורות המוקצות לתשובה, בגופן David 12, וברוחב השוליים שלהלן. מלל שיגלוש מעבר לשורות המוקצות לתשובה לא יבדק! את התשובות יש לנסח במילים שלך בלבד. אין לצטט את חומר הלימוד. שאלה
1        הרשל'ה הוא כימאי מתחיל הנהנה לחבר מולקולות זו לזו וליצור סמים חדשים לשימוש עצמי.
א.      לאחרונה יצר הרשל'ה סם חדש ומיהר לצרוך אותו כדי לבחון את השפעתו. עד מהרה הסתבר שהסם החדש מעכב את פעילות האנזים כולין אצטיל-טראנספראז (choline acetyl-transferase, ChAT).
כיצד צפוי הסם לשפיע על גופו של הרשל'ה? בתשובתך התייחס/י להשפעות הפזיולוגיות וההתנהגותיות, וקבע/י אם הסם הוא אגוניסט או אנטגוניסט. (8 נק')(שמונה שורות לאנזים כולין אצטיל טראנספראז יש תפקיד חשוב מאוד ביצירתו של אציטכולין .כשהרשלה לקח את אותו סם הוא עיקב את יצירתו של האצטילכולין ועל כן אותו סם הוא אנטגוניסט  . כלומר אותו סם שהרשלה לקח מעקב את חיבורו של אצטט עם הכולין מכיוון שזהו תפקידו של האנזים זה , כתוצאה מסם זה תרד כמות האציטכולין בגופו של הרשלה מבחינה פיזיולוגית ; נראה ירידה בתפקוד השרירים ועלייה בשרירי הלב ( אצטילכולין מעקב את שרירי הלב ) ,כמו כן האציטילכולין  מעורב בהפעלת גלגיונים אוטונומיים ומעורב בהפעלת אברי המטרה של המערכת הפרה סיפטיתית כלומר נראה ירידה בתחומים אלו . בהשר להשפעות התנהגותיות אציטכולין מעורב בשינה REM ובזכרונות ותהליכי למידה כך שנצפה שיהיה שינוי משמעותי בתפקודים אלו שהרשלה .
ב.      בעודו לחוץ ונסער מהשפעת הסם שצרך חשב לעצמו הרשל'ה כיצד להפיג את השפעתו, או אז –