עבודה סמנריונית בנושא השפעת התרבות על הצלחת צוותי עבודה גלובליים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2016
מספר מילים 9449
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

השפעת התרבות על הצלחת צוותי עבודה גלובליים עבודה סמינריונית קורס ניהול בינלאומי 10517
תוכן עניינים
1. מבוא–…  4
2 . סקירת ספרות… 6
2 .1 תרבות, רב תרבותיות  והבדלים בין תרבותיים –. 6
2 .2 צוותי עבודה גלובליים – הגדרה ומאפייני התנהלות –  9
2 .3 העידן הגלובלי, יתרונות וחסרונות של עבודה בצוותים גלובליים    10
2 .4 מחקרים אמפיריים בנושא השפעת התרבות על הצלחת צוותי עבודה גלובליים –מנהל עסקים
3 . מתודולוגיה- 23
3 .1 מטרת המחקר —  23
3 .2 שאלת המחקר —  23
3 .3 משתנים …   23
3 .4 שיטת המחקר —  23
4 . דיון ומסקנות…
5
4 .1 סיכום הממצאים הכלליים -..
5
4 .1.1 השפעת התרבות על ההתנהלות בסביבה רב תרבותית –..
5  
4 .1.2 העבודה בצוות כמפתח להצלחה ארגונית עם הדגש על צוותי עבודה בעידן הגלובלי .26
4 .1.3 הגורמים המשפיעים על הצלחת צוותי העבודה הגלובליים -28  
4 .1.4 תרבות, הצלחה  ואתגרים בניהול צוותי עבודה גלובליים -…28
4 .2 מסקנות עיקריות ממצאי המחקר –..31 
4 .3 מגבלות המחקר והמלצות למחקרי המשך .33 
4 .4 סיכום -.33   ביבליוגרפיה-.. 35
נספחים –39

1 . מבוא מגמות כלכליות, פוליטיות וחברתיות נרחבות בעולם משנות את עולם העבודה, הארגונים הגלובליים והמקומיים חשופים היום לתחרות הגלובלית בה הכלים הקיימים בעולם העבודה שהפך לגלובלי מעמידים כל חברה מקומית או גלובלית מול תחרות ומתחרים גלובליים באופן מאתגר ומסוכן, דבר שמפעיל לחץ כמעט על כל ארגון מקומי או גלובלי, הלחץ נובע מהצורך להתמודד ולשרוד מול התחרות הגלובלית, לכן כל ארגון שרוצה או מעוניין להצליח מעדיף היום לאמץ כלים ותחומי פעילות מעולם התעשייה הגלובלי  (Sparks & Gentry, 2011). מדובר במצב בו ארגונים המעוניינים להצליח ולשרוד צריכים להיות מודעים לתחרות הגלובלית ולמתחרים הגלובליים עם הדגש על הגישה לחברות שונות בעידן הגלובליזציה שבו על מנת לשרוד החברה צריכה להוכיח שהיא קיימת ולהתאים את עצמה למציאות בה היא פועלת.
המציאות הזו אכן השפיעה על התנהלות הארגונים בעולם, רוב הארגונים המוצלחים והלא מוצלחים הפכו היום לארגונים יותר דינאמיים, יותר תחרותיים. מעבר לכך, גם צורת ההתנהלות של המנהלים השתנתה, תפקידו של המנהל שפעם היה ממוקד בניהול צוות עבודה ועסק בזירה המקומית עבר שינויים דרמטיים. המנהלים בעידן הנוכחי בכלל ובארגונים הגלובליים בעיקר נחשפים לאתגרי ניהול רבים, הם צריכים להתמודד עם צוות עבודה מגוון, צוות העבודה הגלובלי או המקוון, שמכיל עובדים ממדינות שונות עם רקע תרבותי שונה (Sparks & Gentry, 2011). המטרה המרכזית בעבודה הנוכחית היא לבדוק את השפעת ההבדלים התרבותיים על ביצוע העובדים והצוות בצוותי עבודה גלובליים. כאמור על פי הסקירה הספרותית שהוצגה עד כה, ניתן לראות ולהבין שהתאמת העסק לעידן הגלובלי נחשבת למרכיב חשוב להצלחה ארגונית בעידן הנוכחי, התאמה מהסוג הזה כרוכה בהעסקת צוותי עבודה גלובליים ובשיתוף פעולה בין צוותים ועובדים ממדינות שונות בעולם, או מה שנקרא צוותי עבודה גלובליים.
 צוותי העבודה הגלובליים מנוהלים לעיתים בצורה מקוונת ובהם מתרחשת אינטראקציה בין עובדים ממדינות שונות ובעלי רקע תרבותי שונה, ההבדלים הבין תרבותיים משפיעים על האופן בו מתנהל הצוות ועל ביצוע הצוות. על כן, בעבודת המחקר הזו אני אבחן כיצד משפיעה התרבות על הצלחת צוותים גלובליים ?
כאשר ההתמקדות תהיה על האפקטים של השוני התרבותי בין חברי הצוות הגלובלי על ביצועי הצוות הגלובלי.