הצעת מחקר בנושא: הקשר בין רמת הרווחה האישית והאושר לזוגיות בקרב אנשים בעלי תסמונת דאון המצויים במערכת יחסים זוגית

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1605
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

הצעת מחקר במסגרת הקורס סמינריון מחקרי
1 .      הצעת מחקר בנושא: הקשר בין רמת הרווחה האישית והאושר לזוגיות בקרב אנשים בעלי תסמונת דאון המצויים במערכת יחסים זוגית.
2.      רציונל מחקר מוגבלות היא כל תכונה שמומחה בתחום רפואי, פרא רפואי ופסיכולוגי קובע שהיא גורמת לירידה תפקודית ביחס למקובל באוכלוסייה. מוגבלות קוגניטיבית מאופיינת בירידה משמעותיות בתפקוד האינטלקטואלי המתבטאת בקשיים במיומנויות כמו התנהגות בלתי מסתגלת, קשיים בתקשורת, קושי בתפיסה, קשיים במיומנויות בינאישיות ובתפקודיי היומיומי (American Association on Mental Retard, 2002 ).
חיים כאדם עם מוגבלות כגון תסמונת דאון עלולה להיות כרוכה במשבר אישי ומשפחתי ועלולה להיות משולבת באתגרים רבים, להעצים את הקושי ולהוביל למשבר הדורש התמודדות ארוכת טווח וגיוס משאבים רבים. לכך, עלולים להתלוות השלכות השליליות, אשר עשויות להתבטא בתחושות אבדן, דיכאון וחוסר תפקוד, של בני המשפחה הגרעינית ושל האדם עצמו.
מנגד, קיימת גישה, לפיה סוג הנכות ואבחנת הילד ניצבים לצד שורה של מאפיינים אישיים ואישיותיים, של הילד ושל חברי משפחה נוספים כגון הורים באופן המשתלב לכדי תמונה מורכבת וייחודית של התמודדות עם מצבי נכות (יעקובי – קליין, 2011).
מעטים מאוד המחקרים המצויים בספרות המחקרית ועוסקים בהשפעת מערכת היחסים הזוגית –