מבוא לפסיכולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 684

תקציר העבודה

ממ"ן
1 2
קורס: 10136
שאלה 1
הסבר את המושגים הבאים:
סינפסה מעכבת: רווח קטן בין הממברנה הקדם-סינפטית לבין הממברנה הבתר-סינפטית. מונעת את העלאת המתח החשמלי של הדנדריט באופן שמנטרל את פעילות הסינפסה המעוררת שנמצאת על אותם נוירונים. פוטנציאל פעולה: מעבר של נוירון מפוטנציאל מנוחה לפוטנציאל פעולה.
נוצר כאשר נוירון מקבל דפוס מתמשך של קלט מעורר מסוים. הנוירון עובר תהליך של דהפלוריזציה ולאחר מכן הוא חוזר למצב המנוחה המקורי שלו.
בלוטת ההיפופזה: "בלוטת העל" נקראת כך כיוון שהיא מייצרת כעשרה סוגים שונים של הורמונים המשפיעים על ההפרשות של כל הבלוטות ההורמונליות. למשל אצל גברים ההיפופזה מפעילה את האשכים להפריש טסטוסטרון ואצל הנשים היא משפיעה על הפוריות בכך שהיא מגרה את ייצחור האסטורגן.
מערכת פראסימטתית: פועלת בניגוד למערכת הסימפטתית. מנטרת את ההפעלה השיגרתית של תפקודי הגוף הפנימיים, תופסת פיקוד אחרי שהמערכת הסימפטתית תפקדה ומרגיעה את הגוף ומחזירה אותו למצבו הקודם.
המוח הקטן: צמוד לגזע המוח בבסיס הגולגולת. שומר על יציבה ושיווי משקל. לאחרונה בוצעו מחקרים שהוכיחו כי למוח הקטן יש השפעה על היכולת ללמוד ולבצע רצף תנועות גוף.
נוירוגנזה: היווצרות תאי מוח חדשים מתאי גזע. מתרחשת במוחם של יונקים בוגרים כולל בני אדם בניגוד לדעה הרווחת ששררה בקרב חוקרים כי מוחם של יונקים בוגרים  קיבל את מכסת הנוירונים המלאה שלו.