פסיכולוגיה בחינוך 10125
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | קרימינולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה בחינוך |
מילות מפתח | פסיכולוגיה בחינוך |
ציון | 80 |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 1357 |
תקציר העבודה
שם הקורס: פסיכולוגיה בחינוך ממ"ן מספר: 13
שאלה 1:
א.
תהליך הלמידה שיתרחש אצל ילדים בעקבות הפעלת התכנית החדשה על פי התיאוריה של סקינר, שניתן ללמוד לא רק מגיריו ותגובה אלא גם משתי הגישות שהוא בנה:
1.
חיזוק – תנאי להתרחשות של תגובה
2 .התנאי ללמידה – הנבדק או הלומד חייבים לעשות מעשה על מנת לקבל את החיזוק.
ישנם שני סוגי חיזוקים, חיזוק חיובי וחיזוק שלילי ולבסוף עונש. סקינר עשה מחקר על מנת להבין את התגובות של החיזוקים. הוא בנה תיבה (תיבת סקינר) שבה מותקן מנוף ובאמצעות לחיצה על המנוף נפתח אשנב קטן, הוא הכניס עכבר אחד לתוך התיבה ונתן לעכבר להתרוצץ ב. מידת היעילות המוצעת מנקודת הראות של הגישה הפנומנולוגיה הרגשית היא נמוכה מאוד, הגישה הפנומנולוגית מתייחסת יותר לפן האישי רגשי של התלמיד או המבוגר, גישה זאת פחות יעילה מכיוון שאם לא נטפל בבעיה עצמה בצורה נקודתית, אומנם תהיה הרתעה אבל מצד שני אנשים כן יעברו את העבירה בציפייה שלא יראו אותם ולא יתפסו אותם.
שאלה
2 :
א.
על פי מאמרה של גארנר המושג אי למידה הוא סירוב רצוני לדעת, כלומר האדם ישתמש בכל האמצעים שקיימים על מנת לדכא את הסקרנות והרצון ללמידה שלו, לעומת אי הצלחה שזה רצון לדעת וללמוד ללא סיפוק מקבלת החומר המלומד.
הגורמים המובילים לאי למידה הם:
ב. במאמרה של גארנר, היא מדברת על תופעה של " אי למידה", בו היא מציינת שזוהי תופעה של סירוב ללמוד. ישנם ילדים אשר בוחרים מיתוך מודעות, לא ללמוד.בהמשך המאמר היא טוענת , כי אם תהליך זה מתמשך,הדבר יגרום לנשירה,גירוש מבית הספר,בעיות התנהגותיות וריגשיות.
בהמשך המאמר מציגה גארנר כמה דרכים לעידוד למידה וצמצום או הפחתת אי למידה:
ג. אחד מהגורמים המשפיעים על למידה, הוא חומר הלימוד ומשמעותו עבור התלמיד, אשר תקבע במידה גדולה מאוד את סוג הלמידה וחוקיה.
למידה מכנית: כשמה כן היא, למידה מיתוך שינון בע"פ של מידע, ללא הבנה משמעותית של החומר הנלמד.