מבוא לתקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 85
שנת הגשה 2016
מספר מילים 941

תקציר העבודה

ממ"ן 14 מבוא לתקשורת המונים שאלה
1 :
א.
מחקרי קהל מיועדים לשרת רק את הצרכים של תעשיית התקשורת.
ב.
התכונה היחידה שדרושה למנהיג-דעה היא היכולת לשכנע אנשים להסכים עם דעתו.
ג.
בשלב הראשון של חקר השפעות התקשורת הבינו שלמוענים בתקשורת ההמונים אין כוח רב ושמודל הקליטה והפענוח הוא המודל המתאים לתאר את תהליך התקשורת עם הנמענים.
ד.
בגישת השימושים והסיפוקים, הנמענים פאסיביים לגמרי ולכן המוענים קובעים עבורם איך ישתמשו בתקשורת ההמונים ואילו צרכים התקשורת תמלא עבורם.
ה.
הזרימה הדו-שלבית מתייחסת לתהליך שבו בשלב הראשון עוברים מסרים מתקשורת ההמונים אל הנמענים ובשלב השני הנמענים מגיבים ושולחים משוב בחזרה אל המוענים.
ו.
בחקר קהל יש מסורת מחקר מרכזית אחת והיא המסורת המבנית, שעוסקת באופן בו המסרים נקלטים אצל הנמענים.
ז.
המיון לסוגי קהל הראה שהנמענים כולם באים ממקור חברתי ולתקשורת ההמונים אין יכולת ליצור קהלים חדשים בעזרת ערוצים או תכנים מושכים במיוחד.
ח.
הזרימה הדו- שלבית וגישת השימושים והסיפוקים מחזקות את ההבנה שקהל הנמענים הוא מפורר ,חלש, פאסיבי ונתון לחלוטין להשפעה ישירה וחזקה מתקשורת ההמונים.
שאלה
2 :
א. בתשובתי אציג טבלת השוואה, בין התיאוריה של קביעת סדר יום לבין התאוריה של הבניית המציאות, להלן:
התאוריה של קביעת סדר יום התאוריה של הבניית המציאות ב.
בתשובתי אנסה לענות על השאלות מהי ספירלת השתיקה? איזה חשש מניע את התנהגותם של בני האדם? איך נוטים בני האדם לנהוג בכל הקשור להבעת דעות? ומהי תרומת אמצעי התקשורת לתהליך?. אציג את התשובה שלי בנקודות, להלן: