חובה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1190
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

איך כותבים ממ"ן (מטלת מנחה) ?
·        הממן הוא תרגיל. מטרתו לעבד את נושאי הלימוד ותוך כדי לתרגל כתיבה אקדמית.
·        כדאי לפתור כמה שיותר ממנים משום שהתרגול חשוב, ומשום שזה תורם לציון הקורס.
·        יש לקרוא היטב את השאלה ולעבור על כל הסעיפים או הדרישות המופיעות בה. מומלץ לפרק את           השאלה למרכיביה (לענות לעצמכם מה בעצם התשובה צריכה לכלול). ·        לאחר הכתיבה, עיברו שנית על השאלה ועל התשובה ובדקו שעניתם על כל הדרישות.
·         תשובה טובה אינה חייבת להיות ארוכה. אורך הממ"ן לא יעלה על 4 עמודים. לרוב הוא קצר בהרבה. ·         הקפידו לכתוב לעניין, יש להתמקד במה ששואלים.
חשוב שהטענה המרכזית תבלוט ותורחב, ולכן יש להימנע מפירוט יתר, שיסתיר אותה. נקודות יורדו על פירוט מיותר..
·        עם זאת, חשוב שהתשובה תהיה מלאה, ותכלול הסברים, הגדרת מושג (אם נדרש), וקישור טוב בין         חלקי התשובה.
·        תשובה טובה לא יכולה לבוא כ"רשימת מכולת".
כאשר מביאים מספר טיעונים, יש לקשר ביניהם         וליצור רצף. ·        איך מגדירים מושג?       ראשית – הגדרה היא קצרה וכוללת שורות בודדות.  יש לכלול בה את המרכיבים הבאים:
א.
יש למקם בתחום התוכן- לאיזו תיאוריה הוא שייך (אם רלוונטי), מי התיאורטיקן שתבע אותו (אם רלוונטי), גיל  מתאים.
ב.
הסבר על המושג עצמו (משפט או שניים) ג. פירוט תתי סוגים (אם יש) או הרחבה של הסעיף הקודם, או דוגמא.
·        כאשר מבקשים דוגמא – o        שימו לב כמה דוגמאות מבקשים. אין צורך לתת יותר ממה שנדרש, אך גם לא פחות מכך..
o       על הדוגמא לשרת את הרעיון שאתם מנסים להעביר, ולכן עליכם לקשר אותה היטב לשאר התשובה. יש להציג אותה ולומר איך היא מדגימה רעיון תיאורטי או טענה שמופיעה בשאלה.
·      שימו לב שלעיתים ישנן "שאלות יישום" –מביאים מקרה/ כתבה/  אירוע, ומבקשים שתנתחו אותו על סמך מה שלמדתם. התשובה צריכה לכלול 3
מרכיבים:
1.
הסבר תיאורטי- איך אתם מסבירים את התופעה- למשל ההתנהגות של הילד,  תוך שימוש במושגים מחומר הלימוד.
2.
דוגמאות מתוך המקרה- לכל הסבר תיאורטי יש להביא דוגמא מתוך המקרה שמופיע בשאלה. חשוב מאד להמחיש כל טענה שאתם מביאים דרך ניתוח המקרה שלפניכם
3 .
פאנצ' ליין- בדרך כלל ישאלו אתכם מה דעתכם/ האם ההתנהגות נורמלית/ מה לייעץ להורים וכדומה. לא לשכוח לסיים את התשובה בתרומה שלכם.
שאלת יישום היא תחום בו הרבה סטודנטים מפספסים חלקים, אז שימו לב שאתם כוללים את כל שלושת המרכיבים בתוך התשובה.
·          חשוב מאוד: יש לכתוב במילים שלכם ולא להעתיק מן הספר, האינטרנט, או מקורות אחרים.            המאמץ להתנסח באופן עצמאי ולחשוב כיצד להציג את הטענה הוא חשוב ביותר! ·                         כתיבת הממ"ן צריכה להיעשות כמובן באופן עצמאי.
ניתן להיעזר בחדרי הדיון המתאימים באתר הקורס או להתייעץ עם המנחה.
·                      חשוב לתכנן את הזמנים לאורך הסמסטר. אם אתם בתקופה עמוסה- בחרו היטב כמה ממנים לכתוב ועל מה לוותר. מטלת מנחה מנהל עסקים – מטלת חובה שאלה
1 – א':
למרות שפע המחקרים על היפרדות והשפעותיה על תינוקות וילדים,  מחקר קטן חקר והתמקד ביסודות הנבנים מפרידה חוזרת ונשנית של תינוקות ופעוטות מהוריהם, בעיקר אימהות, שמביאות אותו למעון יום או כול סידור אחר. מטרת המחקר הייתה לבדוק את התהליך שמתרחש בזמן שהאימא מביאה את הילד למעון ושם נוצר מעמד ההיפרדות בין האם לפעוט , לפני שהיא הולכת. החוקרים רצו לבדוק איך הילד בתקופה זו (3 חודשיים) מסתגל לטיפול ממישהו אחר ולסביבה אחרת.
החוקרים רצו להגיע לתובנות חדשות – כיצד המבוגרים יכולים להקל על חווית ההיפרדות אצל פעוטות ולעודד ויסות רגשות אצל הילדים בכול יום.
שאלה
1 – ב':
ארבעת מרכיבי תהליך הפרידה בבוקר הם:
1)      המטפלת מקבלת את האם והפעוט למעון. מדברת עם האימא לברר האם יש משהו חדש שהיא צריכה לדעת לגבי הפעוט.
2)      האימא מאחסנת את הדברים של הפעוט שלה או ביחד איתו במקום של החפצים האישיים , או שחלקן נותנות למטפלת להחזיק את הפעוט בזמן שהיא עושה זאת.
3)      טקס הפרידה – האימא מתכוונת לעזוב בקרוב, והולכת עם הפעוט למרכז הגן כדי להעסיק אותו בדברים אחרים בשביל שהפרידה תהיה קלה יותר. סידרה של התנהגויות חוזרות נוצרה באופן טיפוסי כאשר האם עזבה את התינוק במרכז המעון , מה שהתחיל את טקס הפרידה בין האם לפעוט.
האימא עוזבת את הפעוט שלה. מרכיב זה של ההיפרדות קורה תמיד בסוף התהליך, מיד-