סטייה חברתית קורס 10270

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע , , ,
קורס
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2143

תקציר העבודה

תשובה לשאלה 1
א. התיאוריה הקונסטרוקציוניסטית טוענת כי לא כל תופעה שהוגדרה כסטייה וזוכה לגינוי היא אכן תופעה הפוגעת או מזיקה לחברה.
הגדרות או תיוג תופעה כסוטה נעשית לרוב ע"י תהליך של הבנייה חברתית בו קבוצות חזקות בחברה מגדירות תופעות מסוימות כסוטות, מגנות אותן ולעיתים אוסרות אותן לפי האינטרסים שלהן. על מנת לערוך מחקר הבנייתי לגביי תופעה מסוימת יש לבחון בתחילה את המימד הסובייקטיבי ולאחר מכן לבחון את המימד האובייקטיבי להשוות בין שניהם ולבדוק את מידת ההתאמה ביניהם ואז להציג הסבר תיאורטי הבנייתי למידת ההתאמה.
התגובה החברתית להומוסקסואליות – המימד הסובייקטיבי בארה"ב קישר בין הומוסקסואליות לנשיות, השונות בין תרבותית ביחסים הומוסקסואלים מראים כי זו תופעה יחסית לזמן ומקום(ביוון …
תשובה לשאלה 2
התגובה החברתית במגזרים השונים התמתנה מאז עליית הדמוקרטיים לשלטון בשנות ה-90:                       לדוגמא: ביטול החוקים האוסרים הומוסקסואליות בארה"ב, חיבוק המגזר ע"י התקשורת , ביטול תיוג ההומוסקסואליות כהפרעה נפשית, "גאוות" המגזר, האאוטינג, מצעדי הגאווה.
התגובה החברתית להומוסקסואליות בצבא התמתנה ושונתה באופן קיצוני ומהווה את השינוי המשמעותי שחל בארה"ב מאז שנות ה-90 .
עם בחירתו של קלינטון נעשה על ידו ניסיון לבטל את אי גיוס ההומוסקסואלים לצבא, הוא לא הצליח להעביר את החוק בסנאט, אולם השיג פשרה: להוריד משאלון הגיוס את השאלה על הנטייה המינית, אך על ההומוסקסואלים שהתגייסו היה איסור לספר על נטייתם המינית ולהסתיר אותה, ומי שנתפס הודח מהשירות.