חירויות הפרט בממשל ארה"ב 10336

תקציר העבודה

תשובה לשאלה 1
סעיף א' הצהרת העצמאות היא מסמך המגדיר את האמריקאים כעם נפרד ושונה מהעם האנגלי.
הרקע
לכתיבת מסמך זה ויצירתה של אומה חדשה החל במאה השש עשרה, לאחר גילויה של יבשת אמריקה וגידול האוכלוסייה באנגליה, החלה הגירה של אזרחים אנגלים ליבשת אמריקה הלא מפותחת בכדי להקים מושבות אנגליות. רוב המהגרים היו עניים שרצו לצאת ממעגל העוני והמעמדות.
בתקופת ההתיישבות הראשונה לא נגבו מיסים מבעלי הקרקעות על ידי מלך אנגליה, מפני שממונם של תושבי המושבות היה נמוך מאוד, המרחק הפיזי מאנגליה ושליחת הגובים לא הייתה כלכלית למלך.
במהלך השנים, הדורות הבאים של המתיישבים צברו ממון רב, אך הממשל האנגלי עדיין לא אכף את הגבייה תקופה זו נקראה:"תקופת ההזנחה המבורכת".
יש לציין כי, בתקופת "ההזנחה המבורכת" תושבי המושבות התרגלו לעצמאותם ולאדישות השלטון האנגלי וכשהגיעו הגובים, נציגי המושבות היו חזקים מספיק כדי לדרוש ייצוג בפרלמנט תמורת תשלום המיסים.

סעיף ב' – הסבר לגביי ריבונו של עולם.
ההתייחסות לריבון עולם בהצהרת העצמאות נבעה מכך שהמתיישבים באמריקה היו דתיים מאוד ואלו שלא היו אדוקים בדת לא הצהירו על כך בפומבי.
כאנשים נוצרים דתיים הם האמינו כי האל ייצר את האדם ואחראי על חייו ומותו, הוא ייצר את כל בני האדם שווים וזכאים לחופש ולבחירה חופשית(כמובן שלדעתם האל התייחס באופן שוויוני רק לגברים נוצרים לבנים).
כותבי ההצהרה, נציגי ההשכלה של החברה במושבות רצו לסחוף את הציבור שרובו לא ידע קרוא וכתוב והשכלתו היחידה הייתה למידה והקשבה למיסות בכנסיה, אזכור האל יחבר את הקהל לנכתב בהצהרת העצמאות.
ואכן כך היה אזכור האל כאחראי לרעיון מהפכני שבו כל בני האדם נולדו שווים ואחראים לגורלם ולבחירת מנהיגם וע"י כך גם מזעור מעמדו של המלך כנבחר ע"י העם וכשווה להם ולא בעל כוח אלוהי.

סעיף ג' במהלך התהוותה של ארצות הברית נכתבו שני מסמכים משמעותיים שהיוו את הבסיס לחוקת ארה"ב, מסמכים אלו הם: מסמך ההבנות המייפלאוור והצהרת העצמאות האמריקאית, ניתן לומר כי אמנת המייפלאוור אינה משמעותית או מהפכנית ולא יכולה להוות בסיס לחוקה כמו הצהרת העצמאות, אך לדעתי בעת כתיבת הצהרת העצמאות ג'פרסון ועמיתיו הסתמכו על הימצאותו של מסמך זה.
המרחק בין כתיבת שני –
תשובה לשאלה 2
סעיף א' במאה השנים שקדמו לאשרור חוקת ארה"ב גובשה בתרבות המושבות באמריקה "קונסטיטוציה"(חוקה), האופן בו אורגן ונוהל השלטון, כל מושבה חיברה לעצמה מעין חוקה שהבדילה אותה מן המושבות האחרות, הניתוק מהאימפריה הבריטית הוביל לפילוג ופירוד בין המושבות.
למרות שהייתה ממשלה משותפת למושבות, סמכותה הייתה מזערית (צבא וניהול יחסי חוץ) והפילוג החריף. קבוצה קטנה של מנהיגים שהובילו את מלחמת העצמאות של ארה"ב ראתה בפילוג (שהתרחש במשך אחד-עשרה שנים) כסכנת היכחדות למושבות ולאחר …
תשובה לשאלה 3
בסיום ועידת החוקה הצעתה של מדינת וירג'יניה התקבלה על ידי נציגי המדינות ועברה לאשרור המדינות. תהליך אשרור החוקה ארך כארבע שנים ואחת מהמדינות שהערימו קשיים על אשרור החוקה הייתה מדינת ניו יורק שהשתייכה למדינות הקטנות. במהלך השנים 1788-1787, מדינת ניו יורק סערה והחל בה מאבק על דעת הקהל שכלל: דיונים פוליטיים בנושא אשרור החוקה: בבית המחוקקים, במאמרים ובעיתונות הכתובה והיו חלק משגרת היום- יום. באותה עת התפרסמו 85 מאמרים בעילום שם בעיתונות על ידי שלושה כותבים שונים: ג'יימס מדיסון, אלכסנדר הימלטון וג'ון ג'י.
לימים מאמרים אלו קובצו ונקראו "כתבי הפדרליסט", מטרת כתבות אלו הייתה העלאת הרעיון, דיון בנושא החוקה ואשרורה, כתבי הפדרליסט נחשבים עד ימינו כיצירות מופת בתחום מדע המדינה.
המאמר העשירי (פדרליסט מס' עשר) שפורסם, נכתב על ידי ג'יימס מדיסון, פוליטיקאי צעיר, כריזמטי שנחשב למטאור פורץ. דעותיו היו צנטרנאלסטיות –