ניתוח והמלצות לפיתוח של עסק בינוני/וקטן - רשת חדר כושר פרופיט

תקציר העבודה

התנהגות צרכנים – עבודת סיום השוואה התנהגות צרכנים באינטרנט בענף: מסחר אלקטרוני & מרצה:
מגישים:
מבוא
בעבודה שלנו בחרנו  לסקר אתרים  EBAY ואתר   ALIEXPRESS אלו שני אתרים גדולים ברחבי העולם בתחום מסחר האלקטרוני.
האתרים מציגים מיליוני מוצרים מכל התחומים:
אלקטרוניקה, סלולר, צעצועים, ביגוד, הנעלה, מוצרים לרכב, תיקים, משקפי שמש ולמעשה ניתן למצוא בהם כמעט הכל.
המחירים באתרים נמוכים יותר מאשר מחירים בישראל ולכן האתרים זוכים לביקוש רב בקרב הישראלים.
אתר EBAY, הוא אתר מכירות פומביות וישירות באינטרנט, כמו גם שמה של החברה האמריקנית המנהלת אותו, .eBay, Inc. האתר הוא שוק עולמי מקוון המאפשר מסחר מקומי, ובינלאומי. המודל העסקי של האתר הינו B2B, C2C, B2C.
המוכרים הם אנשים פרטיים ועסקים קטנים עד בינוניים המציעים מיליוני פריטים ושירותים דרך הפלטפורמה המקוונת.
חלק מהעסקים מציגים את הפריטים עם לוגו משלהם, ומשתמשים למעשה באתר איביי כפלטפורמה להגברת המכירות של המוצרים שלהם. אתר זה יצר תרבות חדשה של "מסע קניות" -זוהי קניה מתוחכמת שגרמה לשינוי מגמה אצל הצרכן בכך הצרכן אינו צריך ללכת לחניות ולראות את הסחורה ,הוא יכול להזמין אותה דרך המחשב בכל מקום בו הוא נמצא ולבחור לאן לשלוח אותה.
אתר ALIEXPRESS, אתר מסחר סיני מקוון הגדול בעולם, הושק ב- 2010, מקבוצת AliBaba. המודל העסקי ההתחלתי של האתר היה B2B וכעת גם הינו B2C עם התקדמות לעבר מודל C2C.
האתר נבדל  משאר המתחרים בכך שמציע מוצרים במחירי עלות של המפעל ולרוב ללא עלויות משלוח.  באלי-אקספרס ניתן לרכוש החל מיחידה אחת וכלה בכמה מאות יחידות.
ממש כמו בכל שוק רגיל.
הזירה עצמה מבוססת על המזרח הרחוק ומרבית הספקים נמצאים בסין.
אלי-אקספרס דומה מאוד לזירות המסחר הגדולות EBAY וAMAZON..
תוכן עניינים
מבוא. 2
תוכן עניינים.. 3
תקציר מנהלים.. 4
1 .   אפיון קהל היעד ופילוח שוק. 5
2 .   שלבי תהליך הקניה השקולה.. 6
2 .1 אתר EBAY – ebay.com.. 6
2 .2 אתר AliExpress – aliexpress.com.. 9
3 .   מפה תפיסתית של אתר AliExpress. 11
4 .   ניתוח מאמר " קווים סותרים לדמות הצרכן הישראלי / סודות הצרכן הישראלי / קרן אהרון". 12
5.   סיכום והמלצות.. 12
6 .   ביבליוגרפיה.. 13
תקציר מנהלים בחלק הראשון של העבודה נבנה את פרופיל הצרכן הטיפוסי אליו פונה כל אתר במונחי  בסיסי הפילוח. בחלק השני של העבודה נתייחס לכל אחד משלבי תהליך הקניה השקולה, החל משלב ההכרה בצורך ועד לשלב השכנוע, נשווה בין האופן שבו כל חברה מסייעת לגולשים באתר, לעבור את כל אחד מהשלבים בהצלחה ולהגיע לשלב הקנייה. בחלק השלישי של העבודה אנו נדגים על אחד האתרים שלנו כיצד העוצמות והחולשות של אתר האינטרנט שבחרנו באות  לידי ביטוי במפה תפיסתית, וזאת מזווית ראייתו והתייחסותו של  הצרכן.
בחלק הרביעי של העבודה אנו נפרט על ערכי התרבות העיקריים, שמסבירים את העדפת הצרכן בקניה אינטרנטי, על פני קניה בחנויות פיזיות.
ולבסוף נסכם את העבודה ,נסיק מסקנות ואף ניתן המלצות .