רמות ניתוח

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2016
מספר מילים 986
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן 11) תשובה לשאלה 1
ניתוח ברמת יחיד: הינם אזרחים מן השורה, אשר התנהגותם ועיסוקם בדבר קבלת החלטות בשם המדינה או הארגון, אותו אדם ברמת היחיד יכול לסחוף אחריו אנשים והתנהגותו גורמת להשפעה במדינה או בארגון.
ניתוח ברמת המדינה: זוהי רמת ניתוח אשר בודקת את היחידות שמוסמכות לקבל החלטות בנושאי חוץ של מדינות, ובודקת תכונות פנימיות של מדינות אשר משפיעות על קבלת החלטות כגון: כלכלה,סוג משטר ומשפיעה ברבדים של רמה הומוגנית וברמה הטרוגנית.
ניתוח ברמה כלל עולמית: עוסקת בפעולת גומלין של מדינות ושחקנים שאינם מדינות התנהגותם תגרום בסופו של דבר להכתבת הקצב  במערכת הפוליטית הבין לאומית,לדוגמא יכולתן של …
תשובה לשאלה 3
השקפת עולם ניאו ליברלית- קיימות הסכמות בינלאומיות בנושאים שונים כמו בעיות כלכליות ואקולוגיות, שיתוף פעולה יביא להתרחבות טכנולוגית, תקשורת.
ישנו דגש בהשקפה זו על משטר דמוקרטי שגורם לסחר וכלכלה חופשיים בגישה זו נראה גישת תלות גומלין ובכך נראה שינויים כתוצאה ממאמצים משותפים, ישנה תלות הדדית וזכויות אדם.


שאלה 4
תיאוריה-תיאוריה הינה מכילה הרבה הגדרות בסיס, מספר חוקי טבע בסיסיים והגדרה של שיטה לקביעת הסברים רבים על תופעות נחקרות, ככל שהתיאוריה מתאימה יותר למסקנות מניסויים שנערכו כך היא אמינה יותר.
גיאו-פוליטיקה- הינו חקר יחסים בינלאומיים מבחינה גאוגרפית, הגיאו-פוליטיקה שואפת לספק הסברים להתרחשויות בינלאומיות ואף לחזות אותן.
המשכיות בפוליטיקה הבינלאומית- כל תקופה בהיסטוריה מתאפיינת במידה מסוימות בשינוי, מדינות בעולם התקרבו זו לזו בתחום התקשורת, הרעיונות והסחר. שילוב המשקים יצר שוק עולמי וכך יצר קשר תלות הדדי בין מדינות ותרבויות, הגלובליזציה משנה את דרך פעולתו של העולם, וכך גם מגמות של פירוד מזעזעות העולם ומעצבות מחדש דרך פעולתו. –