עבודה בקורס תורת המשפט, שנה א', סמסטר ב', תשע"ו

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1221
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

עבודה – יש להגיש את העבודה עד יום ראשון ה-15.5.16 בשעה 23:00 תורת המשפט, שנה א, תשע"ו, סמסטר ב הוראות חשובות לכתיבה עבודת היישום והגשתה:
החומר המחייב לעבודה זו הינו מקורות הקריאה המופיעים ברשימת הקריאה (סילבוס) שנלמדו בכיתה ובתרגול במסגרת הדיון בתיאוריות הביקורתיות.   משימת יישום: במשימת היישום הינך מתבקש/ת לאתר ולהציג שני פסקי דין שניתנו במדינת ישראל בשנתיים האחרונות ולהמחיש כיצד עקרונות יסוד של התיאוריות הביקורתיות באות לידי ביטוי בפסקי הדין שבחרת.
רצוי להישען על פסקי דין אשר זכו לתשומת לב תקשורתית וזאת על מנת להעשיר את הדיון בהם ולהעמיק במרכיבי התיאוריות הביקורתיות כפי שהם באים לידי ביטוי בפסק הדין. ניתן לעשות שימוש במקורות מידע שונים כגון: בלוגים, רשתות חברתיות, אתרי חדשות  וכדומה. בהתאם לכללי הציטוט,  עלייך לצרף קישור (לינק) לכל מקור בהערות השוליים. הוראות כלליות: ·         שאלות בקשר לעבודה יישאלו רק בפורום במודול, כך שכל הסטודנטים יוכלו לראות את השאלות ואת התשובות. אין לשלוח אימיילים אישיים מרצה או למתרגלת עם שאלות. ·         לא יאושר לאף סטודנט או סטודנטית להגיש את עבודתם לאחר המועד והזמן הכתובים בכותרת.
הגשת העבודה העבודה תבחן את היכולות הבאות: בקיאות בחומר הנלמד, זיהוי הסוגיות הרלוונטיות, הסתמכות על אסמכתאות רלוונטיות, יכולת ניתוח וביקורת, וחשיבה עצמאית. בנוסף, בבדיקת העבודה יושם דגש גם על צורת הגשת העבודה (למשל – ריווח בין פסקאות, יישור לשני הצדדים, כותרות), מבנה העבודה, ניסוחה והגהתה.
אין צורך לצטט קטעים מתוך מקורות הלימוד. יש לתמצת את עיקרי הדברים וליישמם. בכל מקום בו ישנה הפניה לעמדה של מלומד או לפסק דין, ניתן לצטט בגוף העבודה רק את שם האסמכתא ובלבד שבתחתית כל עמוד יופיעו כהערות שוליים האסמכתאות המשפטיות בציטוט אחיד, לרבות הפנייה לעמודים ספציפיים, כאשר ישנה התייחסות לטענות ספציפיות.
העבודה תוגש בדרך הבאה:
גודל אות David 12  או כל גודל דומה, ברווח של לפחות "שורה וחצי", עם שוליים ברוחב 2 סנטימטרים (בכל הצדדים) לפחות. חריגה מההנחיות תגרור הפחתת הציון. מגבלת הכתיבה לעבודה היא 1200 מילים (לא כולל הערות שוליים). יש לציין בגוף העבודה את מספר המילים הכלול בה. אי ציון מספר המילים וכל חריגה ממגבלת המילים – ולו המזערית ביותר – תוביל להורדה בציון.
יש להגיש את העבודה דרך אתר הקורס בפורטל.
לאחר השליחה לא יהיה ניתן להעלות קבצים נוספים או למחוק קבצים שנשלחו.  אין להגיש עבודות משותפות ואין לשתף אחרים בהכנת העבודה. ניתן – ורצוי – להעלות בצוותא רעיונות כלליים לפתרון ולדון בכלליות בבעיות המתעוררות.
אולם, העלאת הדברים על הכתב (בין כטיוטה ובין כנוסח סופי) וכן מתן ביטוי קונקרטי לרעיונות כלליים שהועלו במשותף, צריכים להיעשות בצורה עצמאית. מקום בו יימצאו עבודות הדומות דמיון בלתי סביר, העניין יועבר לבירור משמעתי. בהצלחה! עבודה בקורס תורת המשפט, שנה א', סמסטר ב', תשע"ו מוגש על ידי: מת"ז:
גישה חברתית למשפט הנה תאוריית ה-C.L.S, הנשענת הן על התפיסה הריאליסטית והן על המרקסיזם. גישה זו מבוססת על הרעיון, לפיו המבנה החברתי מוגדר באמצעות יחסי כח היררכיים בין קבוצות שונות בחברה. המשפט נוצר בתוך מסגרת הגמונית ולכן, מאחר והשופטים מייצגים את הקבוצה ההגמונית – אוכלוסיית הרוב השליטה, צפוי כי המשפט ישרת אינטרסים הגמונים. למעשה, הקבוצה ההגמונית מצויה בעמדות מפתח שלטוניות ולכן, היא הקבוצה שבידה הכוח להכתיב את סדר היום החברתי, התרבותי, הכלכלי והמדיני של חברה נתונה. קרי, לקבוצה ההגמונית ישנו אינטרס לשמור על ההגמוניה בידיה ומאחר והמשפט מתרחש בסביבה הגמונית, ברשות המערכת המשפטית להכתיב את סדר היום בהתאם.
במסגרת פרשת אנהאר זמירו נ' בית הדין לעבודה הרצליה, אשר פסק דינו ניתן בשלהי שנת 2015, מורה מהמגזר הערבי עתרה לבג"ץ כנגד ביה"ד הארצי לעבודה. האחרון ביטל פסק דין והחלטות נוספות שניתנו לה בעניינה על ידי ביה"ד האזורי. בכך, ביה"ד האזורי ביטל סעדים שניתנו לעותרת בטענה, כי אין מקום להתערב בנוהל-