ג'נוסייד כולל הערות מרצה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1336

תקציר העבודה

ג'נוסייד- ממ"ן
1 1
שאלה1:
א.
הקדמה קטנה על חלוץ הגדרת המונח:
רפאל למקין (1959-1901), יליד פולין, משפטן יהודי, שלמד באוניברסיטת לבוב, ובסיום לימודיו התמנה לתובע מחוזי. בעקבות פלישת הנאצים לפולין היגר לארצות הברית, ושם כתב טיוטה לחוק בין-לאומי למניעת השמדה מכוונת של קבוצות אתניות, לאומיות ודתיות, נושא שהעסיק אותו מנעוריו. רפאל למקין זכור בעיקר כ"אבי" אמנת האו"ם בדבר מניעת רצח עם והענשת מבצעיו. ב-1933, בכנס משפטנים בין-לאומי במדריד, שדן באחידות החוק הפלילי, רפאל למקין הציע לכלול בספר החוקים הפליליים של האומות, שני פשעים בין-לאומיים חדשים, שהוגדרו לאחר זמן כפשעי ג'נוסייד: פשעים של ברבריות – "מעשי דיכוי והרס המכוונים נגד יחידים כחברים בקבוצה לאומית, דתית או גזעית", ופשעים של ונדליזם הגדרות לג'נוסייד ע"פ מסמך של העצרת הכללית של האו"ם משנת 1946 היא:
בשנת
1 946 החליטה העצרת הכללית של האו"ם להגדיר את רצח העם באופן רשמי, "רצח עם הוא שלילת הזכות לחיים מקבוצות שלמות של בני אדם", "שלילת הזכות לחיים מקבוצות שלמות מזעזעת את מצפונו של המין האנושי וגורמת לאובדן לאנושות כולה, מבחינת התרומה התרבותית –
ב.ששת הסעיפים הראשונים של אמנת האו"ם:
סעיף
1 – החתומים על האמנה מאשרים כי השמדת העם הוא פשע עפ"י החוק הבינלאומי ובעלי האמנה מקבלים על עצמם שעליהם למנוע אותו להעניש אותו.
סעיף
2 – הסעיף השני עוסק בהשמדת עם שפירושה בפירוש מעשה לצורך השמדה, השמדה גמורה או חלקית של קבוצה לאומית, אתנית, גזעית או דתית ולסעיף זה יש פירוט המעשים והם: * הריגת אנשים הנמנים עם הקבוצה * גרימת נזק חמור, בגוף או בנפש, לאנשים שנמנים עם הקבוצה …
43
  שאלה3:
"הצד השלישי" במקרי ג'נוסייד מתחלקים ל 3 קבוצות:
א)- קבוצה ראשונה אלה העוזרים לרוצחים בשל חישובים שונים, כולל השיקול, שמכיוון שהרוצחים הם ה"חזקים" כדאי להיות איתם ביחסים טובים.
ב)- קבוצה שניה אלה (והם המעטים תמיד) העוזרים לקורבנות כאשר שיקוליהם הם מוסריים, הם ייחשבו במינוח המקובל בישראל ל"חסידי אומות העולם".
ג)- קבוצה שלישית והם הרוב החברה האנושית העמודים מן הצד, הניצבים מנגד.

4 7
ציון : 90 טוב מאוד