ג'נוסייד כולל הערות מרצה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , ,
ציון 83
שנת הגשה 2015
מספר מילים 777

תקציר העבודה

ג'נוסייד- ממ"ן 12
שאלה1:
א. לפני שאסביר בתשובתי מהם הגורמים שהביאו לשינוי במעמדם בתקופה זו אסביר את המושג "מילט". מילט- השם שניתן באימפריה העות'מאנית לכל עדה או קהילה מוכרת ומוגנת ע"י החוק. השם מתייחס גם לדת השולטת המוסלמית הסונית שבה ראש המילוט היה שייח של אסאלם. היחס למילט היה יחס של פלורליזם (שיווין זכויות) לא שיווני וכך התקיימה כלפיהם אפליה רשמית של בני חסות.
בסוף המאה ה 19 באירופה מתחילה התעוררות לאומית, רצון של כל העם להגדיר את עצמו, עמים רבים באימפריה העות'מאנית רוצים עצמאות לאומית ביניהם הבלקנים, היוונים, הבולגרים והסרבים. האימפריה העות'מאנית לא אוהבת התעוררות זו ואינה מעוניינת בה.

3 גורמים שהביאו לשינוי במעמדם בתקופה זו:

1 ) התעוררות הלאומיות הארמנית במחצית השנייה של המאה ה 19.

43
שאלה3:
תופעה בעלת משמעות בנוגע לעבר של הכחשת הג'נוסייד הארמני וההכחשה נמשכת עד היום של המעשים שבוצעו בתקופה של האימפריה העות'מאנית – הוא מקרה של הכחשה קיצוני, בולט ואף חסר תקדים.
כבר התחיל מיד אחרי מלחמת העולם הראשונה שטורקיה התחילה בחיפושים אחר שעיר לעזאזל שבו היא תאשים את אותם אנשים שביצעו את הג'נוסייד.
לדעתי טורקיה מכחישה את הטבחים בארמנים ראשית היא פגיעה בתדמיתה העולמי וכמו כן, סירוב תשלומים פיצויים או שטחים לארמנים יש להסביר, לתת דוגמאות . טורקיה מעודדת שכחה זו מכיוון שהתרכזה בהפיכת טורקיה למדינה חילונית מודרנית.וכיצד זה קשור להכחשה? הממשל הטורקי הניח כי פיזור הארמנים והיעלמותם ישכיחו את הנושא בנוסף טורקיה טוענת כי עזרה ליהודים במהלך תקופת הנאצים ולא בא בקנה אחד שמדינה יכולה לעשות מעשים כאלו כאשר היא עוזרת.

40 ציון : 83
טוב