ג'נוסייד כולל הערות מרצה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , ,
ציון 86
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1097

תקציר העבודה

ג'נוסייד- ממ"ן 13
שאלה1:
הזינוק הגדול והשפעתו על טיבט קודם כל נבין מהו הזינוק הגדול קדימה שהיה שם של מבצע בעל קנה מידה עצום שקיימה המפלגה הקומוניסטית בסין בשנים 1958-1960. מטרתם של המפלגה הייתה לנצל את מאגרי הכוחות הלא נגמרים של סין ולעשות לה תיעוש מזורז. הסינים רצו לנצל את שיטת הקולקטיביזציה שהייתה אז בחקלאות ולהכניס אותה לתוך התעשייה הכבדה בכדי לנסות ולעקוף את המערב בתהליכי הייצור מה שלבסוף גרם לאסון כלכלי כבד, למותם של 20 מיליון בני אדם שרוצם מתו מרעב.

40 שאלה3:
האוכ' לא צריך לקצר מילים ! האינדיאנית הגיעה ליבשת אמריקה מיבשת אסיה על גבי גשר בין יבשתי   בהגעתם של הספרדים ליבשת אמריקה נושאים עימם הספרדים מחלות, נגיפים שבאירופה היה ניתן והיו יודעים איך להתמודד עם העניין ולעומת האינדיאנים שלא היו מחוסנים ולא היו מצליחים להתמודד את הנגיפים והיו מתים בדרום אמריקה היו מגיפות שהשמידו אוכלוסיות שלמות במשך 70 שנה בין השנים 1600-1530 ע"י הכובשים הספרדים באינדיאנים.
הספרדים מביאים לכך שתהליך החדרת המגיפות לאינדיאנים הופכים לגבוהים יותר בגלל אופן תהליך השעבוד.
המחלות האירופאיות קטלניות עבור הילידים כי:
האמריקאים היו אנשים בריאים שלא ידעו הרבה מחלות, הבידוד החליש את יכולתם להתגונן מפני הווירוסים אשר הביאו עימם הספרדים אשר נשאו אותם באופן בגופם כי המערכת –
נסיבות החיים שבהן הועמדו בידי הספרדים תרמו לתמותה:
לדעתי יש שני אופציות שבהם ניתן להאשים או לא ניתן להאשים והן:
ניתן להאשים את האדם הלבן בתמותת האינדיאנים ממחלות מכיוון שהם אילו שגרמו והם אלו שהביאו איתם את המחלות שלא היו מוכרות למערכת החיסונית החלשה של האינדיאנים, וכן ניתן לראות כי ככל שהם באו איתם יותר במגע ההשפעה הייתה גבוהה יותר והתמותה ממגפות הייתה גבוהה יותר.
בנוסף הספרדים הכריחו את האינדיאנים לחיות בתנאים אשר הפרו את המגפות.
מנגד, לדעתי ישנו קושי מסוים להאשים את הספרדים ברצח העם האינדיאני שלא היה תכנון להשמיד אותם לספרדים מצידם היה צורך שימוש באינדיאנים לטובת הרווח הכלכלי שלהם ובחינת הספרדים כל אינדיאני שמת זהו הפסד בתוצרת וגם בכוח אדם לא הייתה מודעות לנושא הרפואי וגם באותם זמנים לא הייתה רפואה מתקדמת. מבחינת הספרדים לא הייתה להם ראייה שהם מעבידים אותם בתת תנאים וצפיפות.
 
4 6
ציון : 86
טוב מאוד