התערבויות מוקדמות בתחום האוטיזם

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 2827
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות החוג לבריאות נפש קהילתית התערבויות מוקדמות בטיפול בילדים עם ASD תוכן עיניינים
1 .      מבוא -..  עמוד 3
2 .      אוטיזם – סקירה –
עמודים 4-5
3 .      לוגיקה ומוטיבציה של התערבות מוקדמת עמוד 6
4 .      סוגי התערבות מוקדמים ומחקרים — עמודים 7-9
5.      מגבלות ההתערבויות עמוד
1 0
6 .      מחקרים עתידיים …
עמוד 11
7.      סיכום –
עמוד 12
8 .      בבליוגרפיה
–.
עמוד 13

1 . מבוא
כל חיינו אנחנו חושבים ומנסים לפתח טכניקות, כלים, שיטות טיפול שונות והתערבויות על מנת לשפר, לקדם, לשקם את חייהם של האוכלוסיות המיוחדות. משאבים לא מעטים מוקצעים. במהלך כל שנותיי בתחום העבודה עם אוכלוסיות מיוחדות חשבתי כיצד אנו יכולים למנוע את ההתפתחות וההתדרדרות כמה שניתן. מה הפעולות הראשוניות שאנו יכולים לעשות בכדי לעזור לאנשים יותר נכון ילדים להגיע למיטב יכולותיהם ולממש את הפוטנציאל החבוי בכל אחד. איזו התערבות היא הכי טובה בכדי שהם יוכלו לחיות את חייהם בצורה הטובה ביותר ועם מימוש כל היכולות שלהם.
החלטתי לעשות על נושא האוטיזם.
בעבודתי אסקור את הספקטרום האוטיסטי. ASD הוא המונח הנוכחי עבור הפרעה נוירו-התפתחותית שמתחיל בילדות המוקדמת. לראשונה תיאורה הקליני היה "אוטיזם אינפנטילי מוקדם". הוא מאופיין בירידות ריגשיות, ירידה התנהגותית וירידה בתקשורת התחומים קוגנטיביים (הורוביץ, 2015).
בהמשך אסקור את הסיבות שלשמן חשבו על התערבויות מוקדמות, אדבר על סיבות חברתיות, כלכליות. אמנה את ההתערבויות המוקדמות וכיצד הן משפיעות על ילדים עם ASD, כגון: ABA ASDM ועוד. התערבויות שונות אשר נועדו לשפר את התקשורת החברתית עם מגוון רחב של טכניקות.
לבסוף מחקרים עתידיים, אלו עוד מחקרים יש לעשות בהמשך למחקרים שנעשו עד היום ומחקרים נוספים שכדי לערוך על מנת לבחון ביתר רב את יעילות ההתערבויות וכיצד הן יכולות להשפיע לטווח ארוך.
העבודה של סקירת התערבויות חשובה כיוון שאנו יכולים לבחון את יעילותן של ההתערבויות ובכך לשפר את סוגי ההתערבות מול כל ילד עם ASD באופן מותאם אישית ומשפחתית. אנו שואפים למעשה להגיע לטיפול היעיל ביותר, בזמן הקריטי ביותר בהתפתחות האישית של כל תינוק / ילד / אדם.