השפעת מיקור חוץ על ביצועי חברה - 19 עמ' נטו

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 6594
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

השפעת מיקור חוץ על ביצועי חברה מגישה:
מנחה:
[בחר את התאריך] תוכן עניינים

1 .        תקציר מנהלים. 3
2 .        מבוא. 4
3 .        תופעת מיקור החוץ. 6
4 .        סיכונים במיקור חוץ. 8
5.        דרכי יישום מיקור חוץ. 9
6 .        השלכות השימוש במיקור חוץ כיום. 10 7.        ביצועי חברות. 12
8 .        ביצועי עובדים בהתייחס למיקור חוץ. 13
9.        השפעת ביצועי עובדים על ביצועי חברה. 14
1 0.      מחקרים אמפיריים בנושא השפעת מיקור חוץ על ביצועי חברות. 15
1 1.      הקשר בין מיקור חוץ לביצוע חברה. 17
1 2.      דיון 18
1 3.      סיכום. 20
1 4.      ביבליוגרפיה. 21
1 5.      נספחים. 23

1 .     תקציר מנהלים מיקור חוץ הינה תופעה נפוצה אשר החלה באמצעה של המאה הקודמת, והמשיכה להתחזק ולצמוח ככל שתופעות גלובליות החלו לחבר בין יבשות ובעקבות זאת גם חברות שונות אשר יצרו קשרי מסחר חזקים ואיתנים. קשרי המסחר הללו באו לידי ביטוי גם במיקור חוץ.
תופעת מיקור החוץ יכולה להתבצע ולבוא לידי ביטוי באמצעים שונים, בהתאם להסכם ההתקשרות ולטיב הפעילות אשר מועברת  מן החברה לצד שלישי. יתרונה המהותי והבסיסי של שיטת מיקור החוץ הינה שניתן להעביר פעילויות משניות בחברה אל צד שלישי, ולקבל את האיכות הקיימת בחיסכון כספי גדול. על אף היתרונות הגדולים אשר טמונים בשיטה זו, קיימים גם סיכונים אשר חוסר התמודדות עמם מביאה פעמים רבות לכישלון מיקור חוץ ואף מפלת החברה בשל הידרדרות ביצועים חיוניים. על כן, בעבודה זו ברצוני לחקור את טיב הקשר אשר ייתכן ומתקיים בין מיקור חוץ לבין ביצועי ארגון, ואת השפעתו האפשרית של מיקור חוץ על ביצועי הארגון.

2 .     מבוא בעקבות תופעת הגלובליזציה שיצרה את הכפר הגלובלי וחיברה בין יבשות ובין חברות מקצוות תבל חל שינוי מהותי באופן ההתנהלות של חברות. טכנולוגיות ייצור חדשניות בשנים האחרונות אפשרו לחברות לפצל חלקים מהפונקציות העסקיות שקיימות בתוכן, תוך כדי קיצוץ בשרשרת הערך ומסירתם למיקור חוץ. הסיבה העיקרית אשר מניעה למעשה את החברות לעבור למיקור חוץ הינה היתרון הכלכלי הרב אשר טמון בשיטה תוך שמירה על איכות המוצר והשירות.
מיקור חוץ הנה תופעה חשובה ודומיננטית כיום, אשר החשיבות האמיתית והמשמעותית החלה להינתן לה עם צמיחתם של ענפים בעולם כמו ענף הטכנולוגיה אשר הינו למעשה הצרכן הגדול ביותר של שירותי מיקור החוץ. כל חברה עומדת בפני דילמה האם להשתמש במיקור פנים או מיקרו חוץ, כאשר כיום מרבית החברות נוטות אל עבר מיקור חוץ בשל העלויות הכלכליות המשתלמות. בשל השימוש הרב בשירותי מיקור חוץ נעשו מחקרים רבים אשר חקרו את השפעת התופעה לטווח הקצר וארוך כאחד בחברות שונות. מחקרים שונים הראו כי לחץ החברות נובע מרצון החברות לחתוך בהוצאות. רבים ממחקרים אלו הראו שהשענות רבה מידה על מיקור החוץ עלולה בסופו של דבר להחליש את ביצועיה של החברה וכן מחסור בשימוש של מיקור חוץ גם היא משפיע ביחס שלילי על ביצועי החברה .
הנושא המחקרי שבחרתי קרוב אלי מפני בחברה בה אני עובד אני חווה את מיקור החוץ באופן יום יומי ושוטף  ע"י מיקור חוץ של חלקים מן הפירמה להודו. גילוי נאות – אני באופן אישי מאוד מרוצה מעובודת הצוות המשותפת בינינו לבין העובדים ההודים ורואה מדי יום את התרומה לבצועי החברה בעבודת הצוות ובהספק. בעבודה זו אני מתכוונן לדון ולהביא עדויות ממחקרים אמפירים המצביעים על קשר בין מיקור חוץ לבין ביצועי החברה.
לפיכך, השאלה המחקרית בעבודה זו היא: כיצד מיקור חוץ משפיע על ביצועי החברה?
המשתנה הבלתי תלוי – מיקור חוץ.
המשתנה התלוי – ביצועי החברה.
אם כן, בעבודה זה ארצה לבדוק את השפעות מיקור החוץ על חברות וטיבן בפועל.
על מנת לעשות זאת סקרתי בעבודה זו את תופעת מיקור החוץ החל מן התחלתה בשוק העסקי לאורך כל שנות התפתחותה וצמיחתה. לצד זאת סקרתי את המדדים והאופנים אשר קיימים ונמצאים בשימוש רב כיום לצורך הערכת ביצוע החברה. במרכזה של העבודה נמצאים מחקרים אמפיריים אשר נסקרו ובאים לבדוק למעשה את השפעת המיקור חוץ על חברות מתעשיות שונות בעולם בפועל.