פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1007

תקציר העבודה

ממ"ן 12 – פסיכולוגיה בחינוך שאלה 1:
א.     הצורך להשתייך מהווה צורך נפשי ליצור קשרים חברתיים עם אנשים אחרים. הגישה הביולוגית טוענת כי זהו אינסטינקט מולד הישרדותי. הגישה התועלתנית טוענת שאנו משתייכים לקבוצה מתוך מטרה להגיע לסיפוקים שונים. עפ"י גישה זו הצורך הינו מודע. הגישה הפסיכואנליטית טוענת כי הבדידות היא חוויה אנושית אוניברסאלית והצורך להשתייך מופיע במטרה להפיג את הבדידות.

ב.     חווית השקילה – והצורך להשתייך:
חווית השקילה של התלמידים כפי שמתוארת בכתבה הינה חוויה מלחיצה, בלתי נעימה, ובעלת השלכות לטווח ארוך. ילדים שמנים אשר עוברים חוויה זו מקבלים …
חווית השקילה – ושיפוט מוסרי:
את הקשר בין שיפוט מוסרי לחווית השקילה אסביר דרך התיאוריה של פ'יאזה ( piaget, 1932 ). במחקר שנעשה בארץ ( זיו ושני, 1974 ), המבוסס על התיאוריה של פ'יאזה. בחנו את ההבדל בין שיפוט מוסרי ריאליסטי הנעשה באופן עיקבי …
חווית השקילה – והאינטרנט כמסגרת חברתית:
בנושא האינטרנט קיימת הסוגיה של הופעה חיצונית. לילד השמן כאמור, קיימת בעיה של דימוי והערכה עצמית נמוכה וקיימות סטיגמות לגבי מראהו החיצוני אשר הוא מודע להן. הילד השמן יכול באינטרנט לייצר קשרים חברתיים באופן שבו מראהו החיצוני אינו מהווה אלמנט בבניית הקשר, והתנסויות חוזרות של הצלחה ( בזכות …
שאלה 2:
א.     ההתקשרות לבית הספר הינה חלק חשוב בהיבטים הלא אקדמאיים של החינוך. ההתקשרות לבית הספר מהווה צורה ייחודית של הסתגלות חברתית ורגשית מצד התלמיד ( שזה בעצם הסתגלותו לחיים היומיומיים בבית הספר ). ההתקשרות לבית הספר קורה להישגים אקדמאיים וחינוכיים, וגם באופן כללי יותר מהווה סימן לבריאות, יכולת חברתית, והסתגלות למוסדות חברתיים חשובים.
בנוסף, נמצא כי קיים קשר בין ההתקשרות לבית הספר ולרמת הציונים. חשוב לציין כי הקשר היה חלש יותר בקרב הבנות וחזק יותר בקרב הבנים, וכי הדגש קיים בעיקר בכיתות הגבוהות ולא בנמוכות.