סמינריון בנושא מוסד העבדות בהקלברי פין

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 9326
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
מבוא
3-6
פרק ראשון- מארק טווין 7-10 פרק שני- האקלברי פין; ניתוח תוכן
1 1-23
פרק שלישי- סיכום ודיון
2 4-26
פרק רביעי-דעה אישית
2 7-28
ביבליוגרפיה
2 9-30 העבודה עוסקת בביקורת אשר מביע טווין בספר זה על מוסד העבדות האמריקאי, תוך ניסיון לענות על שאלת המחקר: באיזה אופן באה לידי ביטוי הביקורת על החברה האמריקאית הנוצרית והצדקנית  בדגש על מוסד העבדות בספר "הרפתקאותיו של האקלברי פין" מאת מארק טווין?
העבודה מורכבת משני פרקים, מלבד פרק מבוא זה. בפרק הראשון- מארק טווין, אבצע סקירה ביוגרפית ממוקדת על מארק טווין כותב הספר, שכן מלמידה על רקע חייו, החברה בה גדל, משפחתו והסובבים אותו, ניתן ללמוד על הרקע לדעותיו בנוגע למוסד העבדות האמריקאי וכן לנסות ולהבין כיצד רקע זה בא לידי ביטוי בכתיבתו.
בפרק השני- האקלברי פין; ניתוח תוכן, אבצע ניתוח טקסט של הספר "הרפתקאותיו של האקלברי פין", תוך ניסיון לראות את הכתוב בעין ביקורתית הנעזרת מחד בידוע לנו על חייו של מארק טווין, ומאידך בספרות האקדמית הרבה בנושא. כמו כן, בניתוח תוכן זה אביא ציטטות מן הטקסט עצמו אשר לדעתי האישית, נקשרות לנושא המדובר של עבדות אמריקאית.
בפרק השלישי- סיכום ודיון, אבצע אינטגרציה בין כל אשר עלה מן החומר האקדמי וכן כל אשר עלה מקריאת הטקסט הנבחן בעבודה ואבדוק האם נמצא ביטוי ובאיזה אופן לביקורת על החברה האמריקאית ומוסד העבדות בה בספר. בפרק הרביעי- דעה אישית, אתן מקום לדעתי האישית וחוויתי הסובייקטיבית מקריאת הספר, בנוגע לנושא העבודה, העבדות בארצות הברית.