בין ציון לציונות

תקציר העבודה

שאלה מס' 1
א. על פי תכניתו של הרצל להקמת מדינת היהודים, האימפריה העות'מאנית סובלת מגרעון ולכן הרצל יגייס כספים מבעלי הון ויעבירם לקופתה הריקה של האימפריה, בתמורה לכך יתנו להרצל צ'רטר, זיכיון על א"י. בעצם, בכוונתו של הרצל לקנות את א"י מידי השלטון העות'מאני.
על מנת שתכנית זו תצא לפועל, חייבים להתקיים שני תנאים. האחד, עליו למצוא מיליונרים יהודיים שיסכימו לתרום מכספם. השני, על התורכים להסכים לקבל את הכסף ולספק את התמורה. לאחר שמנסה הרצל לגייס כספים ונענה בשלילה ובנוסף, לא מצליח לקבוע ראיון אצל הסולטן כאשר מבקר באיסטנבול, מבין הרצל כי שאלה מס' 2
תאודור בנימין הרצל נולד בשנת 1860 בבודפשט בהונגריה, למשפחה יהודית אמידה.
בגיל 18 מעתיקה משפחתו את מקום מגוריה לווינה שם לומד ומקבל את התואר ד"ר במשפטים. במהלך לימודיו פוגש הרצל לראשונה בחייו בגילויי האנטישמיות כאשר קורא ספר של פילוסוף גרמני, "השאלה היהודית כשאלת גזע מוסר ותרבות" . הרצל נסער מאוד מרעיונות הספר (ביטול האמנציפציה וסילוקם של היהודים מתחומי החיים השונים). מקרה נוסף שמזעזע את הרצל הוא טקס האזכרה שערכה אגודת הסטודנטים אליה השתייך, בו נישא נאום בעל סממנים אנטישמיים ובמהרה הטקס כולו הפך להפגנה אנטישמית.
הרצל  מוצא עבודה ב"עיתון החופשי החדש", עיתון ווינאי נחשב. הרצל רואה באנטישמיות תופעה עולמית, תופעה זו מעוררת בו את הצורך והרצון להבין את הגורמים לה ולמצוא לה פתרון. בתחילה, מאמין כי התבוללות או שוויון זכויות מלא, יעניקו ליהודים ביטחון ושקט.
הרצל מבקש להיות מחזאי ומתחיל לכתוב מחזות. זמן קצר לאחר שמפרסם את מחזהו "הגטו החדש" מתחיל-