סמינר פרסום לילדים וילדים בפרסומות- ייצוג הילד בפרסומות למותג קוטג' תנובה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 7157
מספר מקורות 29

תקציר העבודה

ייצוג הילד בפרסומות למותג קוטג' "תנובה" בסמינר:
פרסום לילדים וילדים בפרסום תאריך הגשה:
16.10.2015
תוכן עניינים
מבוא .2
סקירת ספרות -3
ייצוג ודימויים באמצעי התקשורת 3
ייצוג ילדים באמצעי תקשורת פופולאריים -4
ייצוג ילדים בז'אנרים שונים –5
ייצוג ילדים בפרסומות ..6
ייצוג ילדים בפרסומות למוצרי חלב 7
מתודולוגיה -…9
הצגת הממצאים וניתוחם -10 דיון ..15
סיכום ומסקנות .17
ביבליוגרפיה -19
פילמוגרפיה -.22
נספחים –.23
מבוא
בעבודתי בחרתי לבחון את אופן ייצוג הילד בפרסומת למותג קוטג' תנובה בין השנים 2008-2015, הרציונל אשר עומד מאחורי בחירת נושא זה הינו כי חברת "תנובה" ומותג קוטג' תנובה בפרט, נתפסים ונחשבים לאחד מסמלי החברה והמטבח הישראלי ומתוך כך נולד הרצון לבדוק כיצד פרסומותיה של חברת "תנובה" משקפות את הערכים התרבותיים ובאיזה אופן מיוצגים הילדים בפרסומות אלו.
חשוב לציין כי מחקר זה מהווה חידוש ותרומה לעולם האקדמי מכיוון שמעטים המחקרים אשר בחנו את אופן ייצוג הילדים בפרסומות לחברות מזון ישראליות מסוג שכזה.
שאלת המחקר שואלת מהו ייצוג הילד כפי שמשתקף בפרסומות של מותג קוטג' "תנובה" המשודרות בטלוויזיה המסחרית בישראל בין השנים 2008-2015?  השערות המחקר גורסות כי הילדים בפרסומות תנובה מוצגים בדרך כלל כחלק ממשפחה, משחקים הרבה בחוץ ולרוב במהלך הפרסומת תוצג דמות הילד בתקופות שונות של חייו. על מנת לחקור את נושא זה בוצע ניתוח תוכן של 8
פרסומות מותג קוטג' "תנובה" אשר שודרו בישראל בין השנים 2008-2015
בטלוויזיה המסחרית.
במהלך המחקר נמצא כי אכן פרסומותיה של חברת "תנובה" מציגות את הילד כחלק ממשפחה, הילד מרבה להסתובב מחוץ לבית בפרסומות ובנוסף לכך, ברוב הפרסומות דמות הילד הראשית מוצגת בדרכים שונות גם  בגילאים מתבגרים יותר ובתקופות שונות של חייו.