מהלך מחקר בנושא השפעת שמן אתרי קימל על מניעת התפשטות גרורות בסרטן השד - קיבלה הצטיינות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1886
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

מהלך מחקר בנושא השפעת שמן אתרי קימל על מניעת התפשטות גרורות בסרטן השד – תיאור רציונאל המחקר, סקירת מחקרים בספרות וסיכומם, הגדרת הבעיה: האם שמן אתרי קימל, במינון של 1 טיפה, 3 פעמים ביום, יכול למנוע התפשטות גרורות בסרטן שד בנשים שכבר נמצאו אצלן גרורות?
הגדרת מטרת על למחקר, הגדרת מטרות ספציפיות, השערת המחקר, שיטות המחקר, המשתנים למדידה, הגדרת אוכלוסיית המחקר, אופן איסוף הנתונים, שאלון לחולה בסרטן שד עם גרורות.
תוכן העניינים
רציונאל המחקר עמוד
3 סקירת מחקרים בספרות …עמוד
4 סיכום המחקרים עמוד
6 רשימה ביבליוגרפית –עמוד
6 הגדרת הבעיה -עמוד 7
מטרת על –.עמוד 7
מטרות ספציפיות עמוד 7
השערת המחקר .עמוד
8 שיטות המחקר ..עמוד
8 המשתנים למדידה –..עמוד 9
הגדרת אוכלוסיית המחקר עמוד
1 0 אופן איסוף הנתונים -…עמוד
1 0 שאלון לחולה בסרטן שד עם גרורות .עמוד
1 1
רציונאל המחקר:

1 .
הבעיה שכיחה מאוד, נוגעת לקב' גדולה מאוד של נשים: זה כבר 1 מ- 8 ולא 1 מ- 9.
2. יש לכך השלכות חמורות: המון סבל, סיבוכים בשל גרורות, ותמותה.
מע' הבריאות מוציאה הון תועפות על כימותרפיה, הקרנות ותרופות תומכות אחרות     (ישנן תרופות שהמטופלות צריכות לרכוש בעצמן, כמו "הרצפטין" שרק לאחרונה     נכנס לסל הבריאות).
3.  ניתן לביצוע:      יכולת מדידה: השפעה של 1 טיפה של שמן אתרי קימל (בשתיה בכוס מים),      3 פעמים ביום, על קבוצה של כ- 100 נשים עם סרטן שד עם גרורות,      מול קבוצת בקרה של 100 נשים באותו מצב, שלא נטלו שמן קימל.
יתבצע אחריהן מעקב של שנה על מנת לבדוק אם המחלה התפשטה.
*  יש להדגיש שנטילת שמן הקימל תהיה במקביל לטיפול הכימותרפי ולא במקומו!     משאבים: ניתן לקבל חסות ומימון מהיצרן / המשווק של שמן הקימל שעשוי להיות     לו עניין פוליטי במחקר (פרסום), לבקש אישור לביצוע המחקר מהמחלקה      האונוקולוגית ברמב"ם.     כ"א: מספיק אדם אחד שיקדיש מזמנו לצורך קבלת האישורים מהגורמים     הרלוונטים, להשגת החסות, השגת הנתונים, לחלוקת השמן לחולות ולביצוע המעקב     (שיעשה ע"י איסוף נתונים מבית החולים).
4.  יש לכך תועלת רפואית, חברתית וכלכלית (אם המחקר יוכיח את עצמו, אולי יהיה      ניתן לצמצם את הכימותרפיה ואת שאר התרופות).
5.  משום שיש יותר ויותר נשים החולות בזה מדי שנה – יש לי המון עניין במחקר זה,      במטרה למצוא שיטה טבעית שתצמצם את התופעה הנוראה.
6.  יש לי ידע בסיסי על המחלה וידע בארומתרפיה.
סקירת מחקרים בספרות מחקר מס' 1:נערך בבי"ס לרפואה ביפן במרץ 1998. נבדקה השפעתן של תרכובות פוליאצטינליות המופקות מצמחי מרפא, על 3 סוגי סרטן אנושיים במעבדה. נבדקו 36 תמציות מ- 21 צמחים שונים (בינהם קימל), מהן בודדו התרכובות  הפוליאצטינליות. נמצא ששני חומרים מהתרכובת הזו, אכן מנעו את שגשוג תאי הסרטן.
מחקר מס' 2: נערך באוניברסיטה בהודו במחלקה לביוכימיה וביוטכנולוגיה בנובמבר 2006. נבדקה השפעת דיאטת קימל על סרטן המעי הגס (קולון) בחולדות:
חולדות זכרים מסוג וויסטר לבקני, חולקו ל- 6 קבוצות. התזונה של כולם היתה מורכבת מ- 20% שומן בוטנים. קב' 1 שימשה כקב' ביקורת, קב' 2 קיבלה 90 מ"ג קימל ל- 1 ק"ג גוף דרך הפה באופן יומיומי למשך 15 שבועות.לקב' 3-6
הוזרקה פעם בשבוע תמצית קימל במינון של 20 מ"ג / ק"ג משקל גוף למשך 4
שבועות. במקביל קב' 4-6 קיבלו במשך 15 השבועות כל יום דרך הפה, מינון של 30, 60, 90 מ"ג / ק"ג משקל גוף, בהתאמה. לאחר 15 שבועות, בדקו את תאי המעי הגס ואת פעילות החיידקים הצואתיים. נמצא שדיאטת הקימל בשלושת המינונים דיכאה משמעותית התפתחות תאים לא תקינה, את פעילות החיידקים הצואתיים, ואת הסטרס החימצוני, בהשוואה-