פסיכולוגיה התפתחותית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 97
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1185

תקציר העבודה

                    מטלת מנחה (ממ"ן) 15- שאלה 1
אלפרד אדלר-  גישתו דגלה שאישיות מורכבת מדחפים וקונפליקטים כפרויד לפניו.
אך לעומת פרויד הקונפליקט הוא רגשי נחיתות, ובמשך חיים שלמים שולט באדם חיפוש להתגבר על רגשות האלה. אישיות נבנית סביב החיפוש להרגשת ערך. לעיתים קרובות הם עושים פיצוי יתר כדי להשיג עליונות.
הדינמיות מתבטאת בכמה אופנים בתאוריה:
השפעת הסביבה -בהדגשת הפן החברתי כמשפיע על עיצוב אישיות האדם, ללחצי הסביבה ביחס  לחיפוש הפנימי להרגשת ערך, יש השפעה רבה בעיצוב האישיות.
בחירה אישית חופשית- בנוסף אפשרות הבחירה האישית של כל בן אדם להסתכל על העולם, וממנה לבחור סגנון חיים המבוסס על הבחירה שלו להתמודד מול רגשי הנחיתות.
שנותנת אפשרות בחירה רבה לתפישת המציאות וממנה לפיתוח אישיות…
שאלה 2
מקור ההפרעה  של דיכאון חד קוטבי לפי ארבעת הגישות:
הביהייביוריזם: הגישה התנהגותית בוחנת את התנהגות העכשוויות הניתנות לצפייה.
הפרעות פסיכולוגיות נוצרות מטעיות בלמידה שאדם חווה.  בעקבות כמות החיזוקים ועונשים שהאדם מקבל והם  מקור לדיכאון.
בעקבות שינויים מרכזים בחייו האדם לא מקבל מספיק חיזוקים חיובים וחווה עונשים רבים.
בתחילה האדם מקבל חיזוקים מהסביבה בצורת צומת לב ואהדה. אך שהמצב נמשך לרוב אנשים מפסיקים עם מתן התמיכה. והאדם שוקע עמוק יותר לדיכאון.
בנוסף אנשים בדיכאון מפחיתים בערך תגובות חיוביות ומפריזים בערך התגובות השליליות דבר המוביל להרגשה שלילית יותר.
בעזרת גילוי הגורמים הסביבתיים  המשמרים את הדיכאון . ימליצו על טיפול המשנה את התלות ועוזר להפחתת הרגשת הדיכאון הפסיכואנליזה: הגישה הפסיכודינמית מסבירה את הסיבות לדיכאון בתוך האדם עצמו.
בתהליכים בלתי מודעים-