בקורס תקשורת ודעת קהל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 90
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1129

תקציר העבודה

ממ"ן 12
(דצמבר 2015) שאלה 1
א.       התקשורת קובעת לקהל על מה לחשוב, כלומר, לתקשורת יש את הכוח להגדיר את הנושאים שיעלו לדיון באותו יום, ליצור שיח ציבורי סביבם ולהשפיע על השלטון כדי שיתערב ויגיד לשיח הציבורי והתקשורתי. האסכולה מרחיבה את ההשפעה של התקשורת ומדברת על PRIMING  כלומר, על היכולת של התקשורת להבליט נושאים מסוימים כחשובים יותר מנושאים אחרים וההבלטה הזו של נושאים מסוימים, תגרום לקהל לעסוק באותם נושאים ולדרוש מענה …
ב.      דימוי ראשון :
התקשורת כזירת עימותים – הדימוי הזה תופס את התקשורת כבמה שבתוכה מוצגים עימותים בין חלקים שונים של החברה, ניתן במידה מסוימת לחשוב על התקשורת כמרחב ציבורי בהקשר הזה וכמאפשרת שוק חופשי של דעות, אבל, –
דימוי שני :
 אמצעי התקשורת כמראה – מדובר בדימוי שלפיו התקשורת משקפת לקהל את הדעות השונות בחברה ובציבור ואת המציאות הכוללת.
כך שלפי הדימוי הזה החברה יכולה לראות את עצמה כמו שהיא באמת דרך תכני התקשורת.
הביקורת על הדימוי הזה היא שהיא דמוי חלקי שלא לוקח בחשבון מצבים שבהם הסיקור התקשורתי הוא מגמתי או חלקי באופן מכוון.

שאלה 2 :
א.     סגנון דיווח טכני – התקשורת נוטה לדווח ולנתח אירועים במונחים של טקטיקה, אסטרטגיה, הצלחה וכישלון, דיווח כזה מכיל בתוכו הרבה נתונים, עובדות, סטטיסטיקות. ובנוסף לכך הוא מתמקד בשאלות של מהי מידת היעילות של צעד פוליטי כזה או אחר עבור פוליטיקאי מסוים. לעומת זאת, בסגנון דיווח כזה אין עיסוק משמעותי באידיאולוגיה, ערכים או חזון.
         הגורמים :
1 .      מסחור התקשורת – עד המאה ה19, העיתונות בארה"ב הייתה בעיקר עיתונות מפלגתית שהדגישה ערכים, דעות ועמדות אידיאולוגיות.
זה אפשר לאזרחים להשתתף בדיון הציבורי. בהמשך התפתחה "עיתונות הפני" שבמסגרתה העיתונות הפכה להיות מסחרית, ממומנת מפרסומות ולכן מנסה לפנות לקהל רחב ככל –