תקשורת ודעת קהל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 91
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1442
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

שאלה 1:
סעיף א' עפ"י כספי 4 המערכות העיקריות אשר לוקחות חלק בתהליכים של דעת קהל הן:
1) מערכת החזקת דעות- מורכבת מסוגים שונים של קהל או מגזרים בציבור ומגוון דעותיהם אשר יוצרים קהל פעיל המביע דעות ממשיות ומעורר דעת קהל.

כספי מציג גם 4 דפוסים מרכזיים להיווצרות דעת קהל:
1) הקהל כיוזם תהליך של דעת קהל- מתחיל רחש בציבור בנושא מסוים (למשל המחאה נגד השריפה בכרמל), התקשורת קולטת את הרחש ומדווחת עליו, מערכת הייצוג קשובה וקולטת את הרחש ומייצרת השפעה על מקבלי ההחלטות (שחרור תקציבים לכיבוי אש).

סעיף ב' במאבק הדוורים המתואר בכתבה מעורבות מספר מערכות.
מערכת החזקת הדעות הכוללת סוגים שונים של קהל או מגזרים בציבור מעורבת והיא כוללת את הדוורים, הדוורים הנעים ועובדים אשר נמצאים במיון הדואר. כל אלה הם קהלים שונים אשר נמצאים בתוך חברת דואר ישראל (חלקם נמצאים רגע לפני קבלת קביעות). אלה נאבקים ב"גמישות ניהולית" שלה חברת הדואר אשר לטענתם מנסה לפטר יותר מ1,500 עובדי דואר ארעיים וכאלה הזכאים לקביעות ולהביא במקומם עובדי קבלן. במסגרת המאבק מארגנים העובדים הפגנה כנגד אותה "גמישות ניהולית".
– 10 שאלה 2:
סעיף א' השלבים השונים של מחזור ההתעניינות בסוגיה:
1) השלב הקדם בעייתי- סימנים ראשונים לקיומה של הבעיה, מושכים את תשומת הלב של גופים מסוימים או של קבוצות ספציפיות, אך לא של כלל הציבור.
2) גילוי מדאיג והתלהבות אופורית- בשלב הזה הבעיה מגיעה לתודעה של הציבור בסיוע של התקשורת, התקשורת מתחילה לדווח על הבעיה. הציבור שומע על הבעיה ונעשה מודאג ודורש טיפול בבעיה, שלב זה מאופיין בתגובות רבות לעיתונות מצד הקהל, ובשלב זה יש –
10