פסיכולוגיה התפתחותית -!!!

תקציר העבודה

הנושא:
מטלת מנחה מס' 12
שאלה מס' 1
א.      היקשרות היא קשר יציב ולא זמני, בעל משמעות מסוימת עם אדם ספציפי שלא ניתן להחלפה באחר, בו התינוק שואף לקרבה או מגע עם אדם זה ויחווה מצוקה במידה ויפרד ממנו שלא מרצונו. בהיקשרות בטוחה התינוק חווה את המטפל (להלן האם) כעוגן יציב שניתן לסמוך עליו בשעת הצורך, ומשתמש בה כבסיס בטוח לחקירות שלו:
הוא יוכל לחקור את סביבתו בחופשיות תוך הידיעה שהאם זמינה לו, בלי להיות מוטרד שמא האם לא תהיה שם בשבילו כשיצטרך אותה.
P היקשרות בטוחה נוצרת דרך התנהגות רגישה של האם, הכוללת ערנות לאיתותי התינוק (לדוגמא, לשמוע שהוא בוכה), פירוש נכון של איתותים אלו (לדוגמא, התינוק רעב) ותגובה …
שאלה מס' 2
א.      המחקר על תפיסת אובייקטים מוסתרים מלמד שתינוקות מתחילים לגבש תפיסת אובייקט, כלומר להבין שהאובייקט קיים גם כשאינו נראה לעין, כבר בגיל 5 חודשים. P מסקנה זו הוסקה ממחקרים בהם הראו לתינוקות שני מקרים הכוללים פעולות של אובייקטים, כאשר מקרה אחד הגיוני (למשל, תנועת אובייקט מסוים תיעצר כאשר הוא יתקע באובייקט אחר), ומקרה שני סותר את חוקי הטבע הקשורים לאובייקטים (למשל, אובייקט אחד עובר "דרך" אובייקט אחר). לאחר שהתינוקות צפו מספר פעמים באירוע ההתרגלות (שכלל מצב הגיוני וסביר) הראו להם את שני המקרים (ההגיוני והלא-הגיוני). תינוקות בגילאי 5 חודשים הופתעו מהאירוע הלא-הגיוני, לכן ניתן לשער שהם מבינים שהאירוע הלא-הגיוני לא מתאפשר ואילו האירוע ההגיוני כן מתאפשר. כלומר, אפשר להסיק שהבנת קביעות האובייקט מתחילה אצל תינוקות בגיל זה. …
שאלה מס' 3 (שאלת בונוס) בשלב הסימביוטי התינוק משוכנע שהוא והאם הינם ישות אחת כל-יכולה, הוא מנותק מהמציאות ולא מכיר בכך שהאם היא גורם חיצוני ולא ישות בלתי נפרדת ממנו. הניתוק של התינוק מהמציאות בשלב …
1.       50/50
2 .       50/50
3 .       5/5
–      100/100 עבודה יפה מאד בהצלחה