פסיכולוגיה התפתחותית -!!!

תקציר העבודה

הנושא:
מטלת מנחה מס' 14
שאלה מס' 1
א.      טיעון התומך ברעיון שהקשר מורה-תלמיד מכיל מרכיבים של היקשרות הוא שמורים מהווים בסיס בטוח לתלמידים: מחקרים מראים שבכניסה לבית הספר היסודי ילדים מחפשים תחושת ביטחון, אך החיפוש יורד במידה משמעותית מספר שבועות לאחר הכניסה לבית הספר. ניתן להסיק מכך שהילדים מוצאים בבית הספר ביטחון בדמות המורה, המהווה מעין 'חוף מבטחים' עבורם, מה שנחשב למרכיב היקשרות: גם בקשר בין ההורה לילד, הילד חש שההורה הוא בסיס בטוח עבורו (בהנחה ומדובר בהיקשרות בטוחה).
בנוסף, קיים דמיון בין תגובת הילדים לפרידה ואיחוד מחדש עם ההורים לבין תגובתם לאותם מצבים עם דמות המורה (בהתאם לטיפול הרגיש של המורה). ניתן לבדוק את טיב …
שאלה מס' 2
א.      4 התרומות של גישת ההיקשרות לתחום ההוראה הן:
1)      בזכות תיאוריות ההיקשרות ומחקריה, חוקרי הקשר מורה-תלמיד הגדירו מהי היקשרות איכותית בין תלמיד למורה וכן כיצד ניתן למדוד את המשתנים בה.
2)      תיאורית ההיקשרות ומחקריה מדגישים את חשיבות הטיפול הרגיש של המורה לתלמיד, ואת הצורך במענה איכותי ומהיר מהמורה לצרכי התלמיד, כגורמים הקובעים את איכות הקשר בהמשך.
3 )      תפיסת ההיקשרות מנחה היפותזות (השערות שטרם נבחנו) הקשורות להשלכות הקשר בין המורה לתלמיד ולמנגנונים המעורבים המסבירים את התהליך.
4 )      גישת ההיקשרות סייעה ביצירת התערבויות שמטרתן לשפר את האינטראקציה והקשר בין התלמיד למורה. P
1 )      –
1.       60/60
2 .      
4 0/40 –      100/100 עבודה יפה מאד בהצלחה