האידיאלים הקונפוציאניים והניסיון להחייאתם בשושלת הסונג

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3734
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

לימודי מזרח אסיה מדעי הרוח האידיאלים הקונפוציאניים והניסיון להחייאתם בשושלת הסונג
2 7.06.2010   תוכן עניינים- הקדמה קונפוציוס.
קונפוציאניזם- א.      האידיאל הקונפוציאני.
ב.      "ספר הטקסים"- Li Chi.
שושלת הסונג- הוגים ניאו- קונפוציאניים בשושלת הסונג- א.      Sima Guang ב.      Cheng Yi ג.        Zhu Xi וה-Jia Li  –  תפיסת המשפחה בשושלת הסונג- א.      החייאת האידיאל בשושלת הסונג.
לסיכום הקדמה- הפילוסופיה של קונפוציוס עברה טלטלות רבות לאורך ההיסטוריה של סין. היא נחשבה בתקופות מסוימות לפילוסופיה שמנהלת את המדינה, ובתקופות אחרות היא גונתה והושלכה הצידה. אך לאורך אותה ההיסטוריה, אנו יכולים לראות ניסיונות שונים להחיות את הפילוסופיה הקונפוציאנית גם לאחר שזו נשארה מאחור ופילוסופיות חדשות או שיטות חדשות התבססו בסין. בעבודתי על האידיאל הקונפוציאני והניסיון להחיותו אתמקד בשושלת הסונג, אשר לפי דעתי היא השושלת הגדושה ביותר מבחינת הוגים ורעיונות- חלקם שמרניים יותר, חלקם פחות. מעניין לראות כיצד הניסיון להחיות אידיאל קונפוציאני, מביא לעיתים לשיטות ותיאוריות חדשות שהן לאו דווקא האידיאל הקונפוציאני.
בעבודה זו אראה את האידיאל הקונפוציאני, את הקלאסיקות, ואנסה לבדוק כיצד בתקופה מאוחרת יותר, אותם האידיאלים מקבלים תחייה מחדש באמצעות הוגים ניאו- קונפוציאניים שרוצים לשמר אותם אך גם לעיתים להתאימם למצב בתקופתם, ואיך לבסוף אנו רואים כי אין אפשרות מושלמת לשמר את האידיאל הקונפוציאני, וכל ניסיון לכך הוא ניסיון שווא.