שוק הפורקס מוסר ועסקים, עבודה משוקעת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2016
מספר מילים 4661
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

המחלקה לניהול וכלכלה מוסר ועסקים – פרה סמינריון נושא העבודה: שוק הפורקס שאלת המחקר: האם האופן בו מתנהל כיום שוק הפורקס הוא מוסרי וראוי?
השערת המחקר: האופן בו מתנהל כיום שוק הפורקס  אינו מוסרי ואינו ראוי.
תוכן עניינים
מבוא 3-4
פרק
1 – השוק כתחליף מוסר –.5-7
פרק
2 – החוק כתחליף מוסר –8-11
פרק
3 – הסביבה החברתית כתחליף מוסר -12-13
פרק
4 – עקרונות המוסר 14-15
פרק 5 – כלים יישומיים .16-18
פרק
6 – דיון ומסקנות -…19
ביבליוגרפיה …20-21
מבוא:
שוק המטבע העולמי או שוק המט"ח הוא השוק הפיננסי הגדול בעולם, עם היקף מסחר המתקרב ל-3,000 מיליארד דולר אמריקני, יותר מפי 50 מהיקף המסחר בכל בורסות ארצות הברית גם יחד.
היקפי מסחר אלה, המקנים לשוק המט"ח את התואר "השוק הגדול בעולם", מושפעים בין היתר מרציפות המסחר וכן משאר מאפייני השוק. קיימות שתי סיבות עיקריות לפעילות בשוק המט"ח: עסקאות למטרות תשלומים הנדרשים לצורכי סחר-חוץ ועסקאות ספקולציה, שהיא פעולה שמטרתה להרוויח רווח כלשהו על כלי פיננסי (כגון מניות, נדל"ן, תנועות מטבע), באמצעות תנועה במחירו בלבד. פעולה זו נערכת בדרך כלל על ידי ספקולנטים שנבדלים במטרתם ממשקיעים: מטרת המשקיע להשיג רווח על ההכנסה שהנכס מייצר, לדוגמה דיבידנד במניות. פורקס – המילה "פורקס" מורכבת מצמד המילים האנגליות, Foreign Exchange, שמשמעותן מסחר במט"ח. ואכן, פורקס הוא למעשה מסחר בין מטבעות חוץ שונים בעולם, כאשר בכל עסקה נמכר מטבע אחד בתמורה למטבע אחר. שוק הפורקס מושפע ממספר עצום של גורמים: כלכליים, פסיכולוגיים, פוליטיים ואחרים, וכמות השחקנים בו היא עצומה. אם מצרפים לכך את הנזילות הגבוהה של שוק הפורקס, הרי שקיבלנו שוק סוער במיוחד. היתרון המשמעותי ביותר של מט"ח הוא גם חסרונו הגדול – העליות והירידות של המטבעות מאפשרות לגרוף קופה גדולה במהירות, או לראות סכומים נמחקים ברגע. השקעות בשוק הפורקס נעשות על פי רוב באופן מקוון, דרך תוכנת מסחר במט"ח המסופקת לכל סוחר על ידי הברוקר שלו. תוכנות למסחר בשוק הפורקס מאפשרות מגוון של פונקציות, ביניהן איתור עסקאות רלוונטיות, חשיפה למידע, תרשימים, גרפים, ונתונים בנוגע לאסטרטגיות מסחר פופולאריות, ועוד.  שוק הפורקס הינו שוק פעיל במשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, וניתן למצוא עסקה טובה בכל יום, בכל שעה. עם זאת, הרווחים על עסקאות בשוק הפורקס נובעים בדרך כלל משינויים קלים בשערי המטבעות, לכן לעיתים קורץ לייצר עסקאות בסכומים גדולים או להשתמש במינוף גבוה. כמובן שזו היא טעות עבור משקיע מתחיל שמבצע השקעות באופן רגשני ונאיבי, מכיוון שבכל עסקה שבה פוטנציאל הרווח הוא גדול, יש סיכוי טוב שגם הפוטנציאל להפסיד לא קטן – ולכן נכון להיכנס לשוק הפורקס לאט, באופן מושכל, ובצעדים מדודים, תוך קביעת אסטרטגיות השקעה תוך כדי הלימוד והגדלה איטית ורציפה של הסכומים להשקעה והמינוף.  השקעות בשוק הפורקס מתבצעות בצמדים של מטבעות, כאשר מטבע אחד הוא מטבע הבסיס והמטבע השני הוא המטבע הנגדי, זה שנותן משמעות לערכו של מטבע הבסיס (למשל, בצמד דולר שווה ארבעה שקלים, הדולר הוא מטבע הבסיס והשקל הוא המטבע שבאמצעותו נמדד ערכו של הדולר). בממוצע תשעים אחוזים מהצמדים הנסחרים בשוק הפורקס מכילים דולר אמריקאי כמטבע בסיס או מטבע נגדי, כ 37% מצמדים מכילים יורו, וכו –
2 0% מהעסקאות מכילות יין יפני.  על מנת לבצע עסקאות מושכלות בשוק הפורקס ולגזור רווחים נאים, חשוב ללמוד את השוק לעומק. בביצוע השקעות במסחר במט"ח מקובל מאוד להשתמש בכלי ניתוח טכני, גרפים, אסטרטגיות מסחר מפורסמות שנהגו על ידי סטטיסטיקאים והן בעלות מוניטין ומבוססות, ועוד כלים המאפשרים השקעה הגיונית ורווחית – אם לטווח ארוך ובאופן סולידי, ואם לטווח קצר. כלי אחד שהדעות בנוגע אליו סותרות הוא ניהול חשבון השקעות דמה במט"ח, אפשרות זו זמינה ברבים מאתרי הפורקס הקיימים כיום בשוק.