אסטרטגיה עסקית תחרותית - - + תיקוני מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 78
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1712
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

1 )      א. הסיבות האפשריות לכך שאחרי רכישת חברה מקומית, שטראוס עברה לפעילות באמצעות       סוגים שונים של שיתופי פעולה, הן ששיתופי פעולה מסוגים שונים הם אחד הפתרונות      האסטרטגים הפופולריים שארגונים נוקטים.
מבחינת מאפייני הענף, ברמה בינונית של      ריכוזיות מתחרים בענף, החברות חוות רמות גבוהות של תחרותיות ואי ודאות והן      מעוניינות להקל על וי ודאות זו באמצעות כניסה לשיתופי פעולה.      מבחינת המניעים בתוך הארגון, ישנן שלוש גישות היכולות להסביר את מניעי שטראוס      לשיתופי הפעולה: גישה כלכלית לפיה הארגון שואף לעלויות מינימליות, גישה אסטרטגית       לפיה על הארגון לשפר את מיצובו התחרותי תוך כדי ניצול הזדמנויות והקטנת איומים      במטרה למקסם את רווחיותו, גישה ארגונית אשר במרכזה עומדת דרישה של השותף      (אחד מהם או שניהם)  לרכוש ידע קריטי מהשותף האחר.
נכון ובנוסף:
סיבות אפשריות נוספות:
 – ייתכן גם שהחברות האחרות לא מעוניינות להירכש.
– ייתכן שאין לה את התקציב לרכוש עוד חברות.
– בשותפויות יש רמת סיכון נמוכה יותר.
       שיתופי הפעולה המוצגים:
·         "בשנת 2005, שטראוס קפה נכנסה לשותפות 50/50 עם מיגל אחזקות, חברה בבעלות משפחתית של האחים לימה, שהפכה בסוף לקבוצת שלושת הלבבות" – יצירת ישות ארגונית חדשה, בבעלות משותפת של השותפים.
"במרץ
2 016 חתמה קבוצת שלושת הלבבות על הסכם עם שחקנית קפה הנמס השנייה בגודלה בשוק הקפה הנמס בברזיל… ההסכם בין החברות כולל את רכישת הפעילות המיוחסת למותגי הקפה הקמעונאיים, וכן מוצרים נלווים של החברה בדרום אמריקה, לרבות בברזיל" – חוזה חד צדדי פשוט, זכיינות או הרשאות.
סוגי השותפויות:
·         על פי המתואר בכתבה, שיתוף הפעולה עם חברת Tres Coracoes הינו שיתוף פעולה טכנולוגי (שותפות בייצור, בהגדרת המוצרים) ושיווקי (שותפות בשיווק והפצת המוצרים). זהו שיתוף פעולה לאורך כל שרשרת הערך (בחוליות הראשונות והאחרונות). יש בין החברות גם שיתוף במו"פ, כלומר יצירת סינרגיה על בסיס המשאבים. שיתוף הפעולה עם חברת Cia Iguacu הינו בחוליות האחרונות של שרשרת הערך בלבד, משום שהחברה הממוזגת תמכור מוצרים של החברה שנרכשה אך לא יהיה פיתוח משותף של מוצרים.
·         המיזוג עם מיגל אחזקות וכן הרכישה של חברת  Cia Iguacuהינן שיתופי פעולה מאוזנים, כלומר מיזוג/רכישה של חברה מתחרה בענף.
ב. מדדים המציגים ביצועים של השותפות של שטראוס עם משפחת לימה חברת קבוצת         שלושת הלבבות:
·         הערכת השת"פ באמצעים סובייקטיביים, כגון שביעות רצון של השותפות ושיפור תהליכים ארגוניים – "העסק צומח ומתרחב באזורים רבים בברזיל, ולאחרונה הפכנו לחברת הקפה הגדולה בברזיל. אנו מפעילים 6 אתרי ייצור  בברזיל, בהם מעסיקה השותפות שלנו יותר מ-4,400 עובדים במדינה". ·         הארגון והערכת השת"פ על ביצועיו – "לחברה הממוזגת יש כיום פרוטפוליו מבוסס של מותגים מקומיים, והיא מוכרת סוגים שונים של קפה ומוצרים נלווים… כמו כן, החברה מייצאת קפה ירוק לעולם". ·         רמת החדשנות הנובעת מהשת"פ כמדד לביצועי השת"פ – "קבוצת שלושת הלבבות ממשיכה לגרום הנאה לצרכנים באמצעות חדשנות, תוך פיתוח המותגים וקווי הייצור שלה".
·         השינוי בערך החברות –