פרה סמינריון דיני עבודה סכסוכי עבודה בישראל -השפעותיהם והמנגנונים ליישובם !!!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2017
מספר מילים 3093
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

ממ"ן 16- פרה סמנריון בציון 100 הוגש ב2017
סכסוכי עבודה בישראל -השפעותיהם והמנגנונים ליישובם תוכן עניינים
מבוא –.……3
סכסוך עבודה -.4-5
השפעותיו של סכסוך עבודה–
…5-6
המנגנונים לישוב סכסוכים בוררות -.7-8
גישור -..9
תיווך -…10 ועדה פריטטית -11
סיכום, מסקנות ודעה אישית –.12
בביליוגרפיה -.13
מבוא
בעבודה זאת תיבחן השאלה מהו סכסוך עבודה על מה מכריזים סכסוך עבודה ואיך בכלל ניתן להכריז על סכסוך עבודה.
תוצג הבעיה הראשית של סכסוכי עבודה , השביתה, הרבה מאוד סכסוכי עבודה שמוכרזים היום במשק הנשק העיקרי שלהם הוא שביתה. יוצגו הסוגים השונים של השביתה ובאילו מקרים זכות השביתה מוגבלת.
חשוב לציין כי, שביתות הן תופעה חברתית מורכבת.
השביתה מתפתחת מסכסוך תעשייתי ובדרך כלל מטילה עלויות גבוהות על הצדדים לסכסוך.
מעבר לעלויות הישירות ולנזקים המידיים של השביתה, שביתות גורמות לפגיעה בציבור ועשויות להטיל נטל כבד על הרווחה הכלכלית של הקהילה כולה. חופש השביתה מוכר כמרכיב הכרחי של משטר דמוקרטי ונתפס כזכות יסוד ברוב המשטרים הדמוקרטיים. חירות השביתה אף מהווה כלי עיקרי להגנה על זכויות העובדים במסגרת יחסי העבודה הקיבוציים, ובלעדיה ספק אם היה כוח של ממש להתארגנות עובדים.
לכל סכסוך עבודה יש מאפיינים שונים ודרכי פתרון משתנים וזאת בהתאם לאופי הסכסוך, הצדדים הנוגעים בסכסוך, הנושא השנוי במחלוקת והרקע של הסכסוך. קונפליקטים וסכסוכים הם כידוע חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של כל ארגון. סכסוכים בין אישיים, עימותים בין הנהלה לעובדים, יריבות בין מחלקות, בין הארגון ללקוחות, ספקים ועוד, הם דוגמאות לכך. ארגונים רבים ביניהם המדינה נתקלים לא אחת בדרישות של ארגוני עובדים, ובקיום של משא ומתן. סכסוך עבודה הוא כאשר משא ומתן זה עולה על שרטון. "אין מערכת יחסי עבודה ללא סכסוכי עבודה" ומעצם קיומם של סכסוכי עבודה יש צורך במנגנונים פורמליים שייתנו מענה אפקטיבי לישוב סכסוכים אלו. הצורך למנוע נזקים מעין אלו יצר מגוון גדול של אמצעים שתכליתם לפתור את סכסוכי העבודה ולמנוע את הנזקים של סכסוך מתמשך מנגנונים לישוב סכסוכי עבודה קיימים במדינת בישראל כוללים ביניהם את התיווך, הבוררות והגישור כאשר כל אלו מוסדרים על פי חוקי המדינה.  עבודה זו תבחן את המנגנונים השונים לפתרון סכסוכי עבודה, נבדוק את ההבדלים ביניהם ואת יעילותם. בנוסף תוצג שילובם של ההליכים אלטרנטיביים לפתרון סכסוכים כחלק ממערת בין הדין לעבודה. מצאתי שבדרך זו מבטאים ארגונים רבים את כוחם של העובדים, כוח שמסמל לא אחת ניצחון חלשים, ותמיכה בשכבות חלשות יותר.