שינה והפרעות שינה בילדים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1387

תקציר העבודה

ציון 92 – ממן 11 – שינה והפרעות שינה בילדים איה, עבודה טובה.
אביה תשובה לשאלה 1
ב. שדה ועמיתו ערכו מחקר רוחב שמתאר התפתחות של דפוסי שינה במהלך גיל ביה"ס יסודי (כיתות ב'-ו'). מאפייני השינה של ילדים בגיל בי"ס על פי מחקרם הינם:
– שעת ההירדמות: ילדים מבוגרים יותר הולכים לישון מאוחר יותר (ילדי כיתות ו' לעומת ילדי כיתות ב') (על פי מדד אובייקטיבי) – משך השינה: ילדים מבוגרים יותר ישנים בממוצע 8.16 שעות לעומת ילדים צעירים יותר שישנים בממוצע 9.2 שעות.
– עייפות במהלך היום: ילדים מבוגרים יותר דיווחו על עייפות בבוקר, וההורים שלהם דיווחו יותר על הירדמויות לא מתוכננות ביום.
– איכות השינה: 18% מהילדים סובלים מקשיי שינה משמעותיים, ללא ידיעתם וללא ידיעת הוריהם. ישנה אפשרות כי קשיי שינה אלו משפיעים על התפקוד.
– הבדל בין המינים: לבנות זמן שינה "אמיתי" ארוך יותר ושנתן מאופיינת כשקטה יותר וללא תנועה לעומת הבנים.
– גורמים פסיכו-סוציאלים: לחץ במשפחה קשור לאיכות שינה ירודה אצל ילדים.
מאמרה של וולפסון סוקר את התפתחותם של דפוסי השינה החל מינקות ועד התבגרות ומסכם את הגורמים המשפיעים על התפתחות דפוסי השינה. על פי מאמרה, להלן מאפייני השינה של המתבגרים: – מבנה השינה: לקראת גיל 20 משך שינת הslow wave  הוא 40% יותר מאשר בילדות. כמו כן, שלבים 1 ו- 2
בשינה אורכים זמן רב יותר.